جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
معاون اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی عنوان کرد:
عجب شیر ما - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی حضور یکپارچه بخش خصوصی و دولتی را مهمترین وجه تمایز استان در نمایشگاه گردشگری تهران عنوان کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، احمد حمزه زاده ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: مشارکت همه جانبه بخش خصوصی و دولتی در این نمایشگاه، وجه تمایز آذربایجان شرقی با سایر استان ها به شمار می رفت و حضور یکپارچه و هماهنگ استان از ویژگی های برجسته حضور آذربایجان شرقی در این دوره بود.

وی با بیان اینکه محور اصلی شرکت در نهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته، معرفی تبریز ۲۰۱۸ بود، بر اهتمام اداره کل میراث فرهنگی، شهرداری تبریز، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و نمایندگان بخش خصوصی برای معرفی پتانسیل های گردشگری استان تأکید و تصریح کرد: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ و شهر جهانی فرش دستباف، معرفی جاذبه های گردشگری استان در این نمایشگاه از اولویت ها بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: این معرفی در قالب برنامه هایی چون ارائه اقلام فرهنگی، نصب لایت باکس هایی در زمینه جاذبه های گردشگری، ارائه نرم افزارهای معرفی جاذبه های گردشگری استان به بازدید کنندگان، استفاده از ماکت شخصیت های تاریخی و استان از قبیل ستارخان، باقرخان، شهریار و پروین اعتصامی، برگزاری ورک شاپ های هنری از جمله مینیاتور، اجرای تئاتر مجسمه، اجرای موسیقی عاشقی و گروه هنری صورت گرفت.

وی خاطر نشان کرد: استقبال گسترده بازدیدکنندگان از غرفه آذربایجان شرقی، فرصت مناسبی برای معرفی تبریز ۲۰۱۸ به اقشار مختلف در نمایشگاه را فراهم کرده بود و حضور گسترده شبکه های مختلف تلویزیونی ملی و بین المللی برای تهیه گزارش و ویژه برنامه از غرفه آذربایجان شرقی از جمله شبکه سحر، شبکه سهند و تهران و تعدادی از شبکه های تلویزیونی کشورهای مختلف به خصوص ترکیه و روسیه نشان از همین امر بود.

حمزه زاده فضای حاکم بر نمایشگاه را در مقایسه با سال های دیگر متفاوت دانست و اظهار داشت: بازدید تورگردان ها و دفاتر مسافرتی کشورهای خارجی از غرفه آذربایجان شرقی به خصوص ازبکستان، آلمان، بلژیک، ترکیه، جمهوری آذربایجان و تونس از نخستین اقدامات برای جذب گردشگران سال ۲۰۱۸ برای تبریز بود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هدف از حضور در چنین نمایشگاه هایی را علاوه بر اطلاع رسانی، تسهیل شرایط برای عقد قرارداد بین شرکت های خصوصی، آژانس داران و هتلداران اعلام کرد و گفت: در نهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته، رئیس جامعه هتلداران و رئیس جامعه تورگردانان کشور با حضور در غرفه آذربایجان شرقی، نسبت به همکاری برای معرفی هر چه بیشتر تبریز ۲۰۱۸ تاکید کردند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: