پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی تشریح کرد
عجب شیرما - رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از روش‌هایی که افراد مختلف برای نفوذ به سیستم‌های رایانه‌ای دیگران از آن استفاده می‌کنند از طریق شبکه‌های ‌اجتماعی است.

به گزارش عجب شیرما به نقل از، محمد قاسملو در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ورود به پروفایل وی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به نفوذ در سیستم وی کرده و برخی از تصاویر و مطالب وی را به دیگران ارسال کرده مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی فنی مشخص شد سیستم و پروفایل فرد شاکی متاسفانه مورد نفوذ و هک واقع شده و احتمالا اطلاعات و تصاویر وی به سرقت رفته و حتی پروفایل وی نیز مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

این مقام انتظامی افزود: پس از اخذ دستور مقام قضایی، بررسی فنی و پلیسی انجام و فرد متخلف شناسایی و طی یک عملیات منسجم توسط کارآگاهان پلیس فتا دستگیر و به مقر این پلیس منتقل شد.

وی در ادامه بیان داشت: متهم که خود را با مستندات مستدل و محکم مواجه دید لب به سخن گشوده و بزه منتسب را پذیرفت و به آن اعتراف کرد از این رو پرونده تکمیل و به همراه طرفین برای سیر مراحل قضایی تحویل دادسرا شد.

رئیس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: برابر ماده یک قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سامانه‌های رایانه‌ای یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است دسترسی یابد، به حبس از 91 روز تا یک سال یا جزای نقدی از 5 میلیون ریال تا 20 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم می‌شود از این رو شهروندان باید این مراتب را همیشه مدنظر داشته تا آسیب مطرح شده متوجه آنان نشود.

برچسب ها: پلیس ، تبریز ، محمد قاسملو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: