چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶
عجب شیر ما - رئیس ستاد انتخابات استان آذربایجان شرقی از تایید صلاحیت هفت نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در حوزه های انتخابیه این استان در آخرین مرحله بررسی صلاحیت ها در شورای نگهبان خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سعید شبستری گفت: پس از بررسی های تکمیلی در خصوص افرادی که به رد صلاحیت خود اعتراض کرده بودند، صلاحیت 7 نفر دیگر از کاندیداهای استان احراز و این افراد وارد رقابت های انتخاباتی مجلس دهم شدند.
به گفته وی، با تایید صلاحیت این افراد، شمار افراد تایید صلاحیت شده در استان برای رقابت های انتخاباتی مجلس دهم به 363 نفر رسید.
شبستری در خصوص آمار نامزدها، توضیح داد: با تایید صلاحیت های اخیر، از 623 نفر ثبت نام کننده در سطح استان تعداد 363 نفر تایید شده اند که درصد افراد تایید صلاحیت شده با کسر 44 نفر انصرافی، در حدود 63 درصد است.
وی ابراز امیدواری کرد فعالیت های انتخاباتی در سطح استان با شور و انرژی فراوان برگزار و شاهد انتخاباتی با مشارکت بالای شهروندان باشیم.
استان آذربایجان شرقی با داشتن 19 کرسی در مجلس شورای اسلامی، بعد از تهران دومین استان از نظر تعداد نمایندگان بوده و از این جهت رقابت های انتخاباتی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتخابات مجلس خبرگان همزمان با دور دهم انتخابات مجلس شورای اسلامی هفتم اسفند برگزار می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: