جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
توصیه‌های استاندار به نمایندگان مجلس دهم
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی گفت: تصویب قوانین به‌روز و کارآمد، ارتقای کیفیت قوانین و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین ویژگی‌های مجلس مقتدر است که باید جزء اولویت‌های مجلس آینده باشد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده، با اشاره به محورهای اصلی وظایف مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مجلس مقتدر مجلسی است که در حوزه قانون‌گذاری و نظارت بر قوه مجریه وظایف خود را به درستی انجام دهد.

وی با بیان اینکه در 9 دوره گذشته مجلس به اندازه کافی قانون تصویب شده است، افزود: یکی از مهم‌ترین مسائلی که مجلس آینده باید مورد توجه قرار دهد ارتقای کیفیت قوانین و اصلاح قوانین متضاد و ناهماهنگ است.

جبارزاده اظهار داشت: خود تعدد قوانین مشکل‌ساز است، لذا توصیه ما به نمایندگان مجلس آینده این است که وظیفه قانون‌گذاری خود را بیشتر به سمت کیفی‌تر کردن قوانین ببرند، تا تصویب قوانین جدید.

وی اضافه کرد: در کنار این مهم، مجلس باید وظیفه نظارتی خود را از طریق کمیسیون‌های تخصصی انجام دهد؛ دستگاه‌ها باید گزارش کار خود را به مجلس ارائه کنند و مجلس در جریان پیشرفت امور اجرایی، مشکلات و تنگناها قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه هر یک از قوای کشور بر اساس قانون اساسی اختیارات و وظایف خاص خود را دارند، افزود: خروج هر یک از قوا از حوزه اختیارات و وظایف خود، موجب سلب اعتماد مردم می‌شود.

جبارزاده تصریح کرد: نمایندگان برای حفظ اعتماد عمومی به مجلس، باید در چارچوب وظایف و اختیارات قوه مقننه حرکت کرده و وعده‌هایی که به مردم می‌دهند در این چارچوب باشد.

وی افزود: طبیعی است که اگر وعده‌های خارج از اختیارات مجلس به مردم داده شود نمایندگان قادر به تصمیم‌گیری در خصوص وعده‌های خود نخواهند بود و این امر باعث می‌شود که مردم نسبت به مجلس اعتماد خود را از دست بدهند.

جبارزاده با اشاره به فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر اینکه میزان رای ملت است، گفت: هر کاندیدایی که از سوی مردم به عنوان نماینده مجلس انتخاب شده و اعتبارنامه او در مجلس تصویب شد، بر اساس قانون اساسی به منزله نماینده همه مردم ایران بوده و قابل احترام است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: