شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵
فتحی پور در گفت وگو با خانه ملت:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از جدیت بانک مرکزی برای برخورد با موسسات مالی غیرمجاز خبرداد و گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس در تلاش برای تهیه گزارشی درباره در نظر گرفتن شرایطی برای بانک مرکزی جهت ارایه مجوز به موسسات مالی است.

به گزارش عجب شیرما: ارسلان فتحی پور درگفت وگو با خانه ملت،با تاکید بر جدیت بانک مرکزی در برخورد با موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز،گفت: طبق گزارش های واصله ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز اولویت کاری بانک مرکزی است.

 

دست بانک مرکزی برای برخورد با موسسات مالی غیرمجاز باز است

نماینده مردم کلیبر،خدا آفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی طبق قانون و اهرم های موجود باید با موسسات مالی غیرمجاز برای بازگشت آرامش به بازار پولی و مالی کشور اقدام کنند، افزود: دست بانک مرکزی برای برخورد با موسسات مالی غیرمجاز باز بوده و می تواند هر نوع برخوردی را با این نوع موسسات داشته باشد.

این نماینده مردم درمجلس نهم، از تلاش کمیسیون اقتصادی مجلس برای تهیه گزارشی درخصوص در نظر گرفتن شرایطی برای بانک مرکزی جهت ارایه مجوز به موسسات مالی خبر داد و تصریح کرد: با تصویب این موارد در کمیسیون اقتصادی مجلس بانک مرکزی موظف به رعایت موضوعاتی که در کمیسیون درباره برخورد با موسسات مالی غیرمجاز است خواهد شد.

 

تعطیلی و پلمب در انتظار موسسات مالی غیرمجاز

 

وی درپاسخ به فعالیت آزادانه برخی موسسات مالی غیرمجاز،گفت: برخورد با این نوع موسسات دست بانک مرکزی بوده و همه را ساماندهی می کند و کسانی که خود را با شرایط بانک مرکزی تطبیق ندهند؛به طورحتم با ابزارهای در دسترس بانک مرکزی طبق قانون پولی و بانکی مورد پیگیری واقع خواهند شد.

 

تعیین تکلیف بدهی های موسسه مالی میزان

فتحی پور با یادآوری وضعیت موسسه مالی غیرمجاز میزان،تاکید کرد:طبق جلسات برگزار شده مقرر شد 3 نفر متقاضی که در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید،این موسسه را خریداری کرده و به تسویه بدهی آن  اقدام کنند.

وی ادامه داد: درخصوص برخی مطالبات طلبکاران موسسه مالی غیرمجاز میزان نیزمقرر شد یک مقداری از بدهیهای آن ازسوی بانک صادرات با خرید ساختمان‌های این موسسه تسویه شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: درصورتی که تخلفی درباره موسسات مالی غیرمجاز و فعالیت‌هایشان به کمیسیون برسد به طورحتم رسیدگی می کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: