سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
85 درصد کودکان خیابانی، خانواده دارند
عجب شیر ما - مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود در کل کشور 70 هزار کودک خیابانی و کودک کار وجود داشته باشد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محسن ارشدزاده ظهر امروز در مراسم افتتاح مرکز حمایتی، آموزشی کودک و خانواده فرزندان رحمت در تبریز بر برنامه‌ریزی‌های حمایتی از کودکان بی‌سرپرست و ایتام در اداره کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: مرکز نگهداری کودکان ایتام و بی‌سرپرست از 10 سال گذشته با عنوان خانه کودک در آذربایجان‌شرقی فعال بوده و نگهداری شبانه‌روزی می‌شوند.

وی بیان کرد: بر اساس آئین‌نامه‌های سازمان بهزیستی که جدیدا ابلاغ شده آموزش و حمایت از کودکان خیابانی و کار دارای خانواده نیز در برنامه قرار گرفته است.

ارشدزاده افزود: با توجه به اینکه 85 درصد کودکان خیابانی دارای والدین و خانواده هستند بنابراین با تقویت آموزشی و حمایت‌‌های آموزشی می‌توانیم بسیاری از مشکلات را حل کرده و زمینه ارتقای دانش و توان اجتماعی آنان را بالا ببریم.

وی گفت: برای 15 درصد کودکان خیابانی بدون خانواده نیز برنامه‌های حمایتی و نگهداری شبانه‌روزی به عنوان یک وظیفه سازمان بهزیستی لحاظ شده و در نظر گرفته شده است.

ارشدزاده گفت: سالانه 6 هزار کودک خیابانی در مراکز فرزندان رحمت وابسته به بهزیستی در کل کشور پذیرش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: پیش‌بینی می‌شود در کل کشور 70 هزار کودک خیابانی و کودک کار وجود داشته باشند که سهم آذربایجان‌شرقی به لحاظ ویژگی‌های ممتاز اجتماعی کم بوده و در حال حاضر 20 امین استان کشور از نظر تعداد کودکان خیابانی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده کودکان خیابانی با شماره تلفن 123 اورژانس اجتماعی و یا 110 تماس بگیرند که توصیه ما شماره 110 است چون برخی کودکان دارای روحیات پرخاشگرانه و خاصی هستند که بهتر است از طریق نیروی انتظامی جمع‌آوری شوند.

برچسب ها: کودکان خیابانی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: