شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
عضو شورای شهر تبریز:
عجب شیر ما - عضو شورای شهر تبریز، با انتقاد از تصویب فله‌ای بودجه شهرداری تبریز، گفت: وقتی بودجه فله‌ای بسته می‌شود، معاون عمرانی شهرداری بر پروژه‌ها حاکم می‌شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، احتشام حاجی پور در جلسه امروز شورای شهر تبریز، با انتقاد از اجرای برخی پروژه‌های عمرانی توسط مجموعه مسئول در شهرداری تبریز، اظهار داشت: در 2 سال گذشته با اصرار، پروژه‌ها را در بودجه قراردادیم ولی برخی از پروژه‌های انجام‌گرفته در شهرداری تبریز فاصله عملکردی بسیاری را از روی کاغذ تا عملیات دارند.

وی افزود: اگر شورای شهر کنونی تبریز با 21 عضو، 41 نفر شود، باز هم معاون عمرانی شهرداری تشخیص می‌دهد کدام پروژه را انجام دهد یا ندهد.

عضو شورای شهر تبریز، با اشاره به اینکه تشخیص اینکه اختصاص منابع مالی به پروژه‌های اولویت‌دار در حیطه وظایف شورای شهر است، گفت: این بودجه و کاغذ پاره را نمی‌شود برای سال 2018 برنامه‌ریزی کرد و بیشتر مردم به پروژه‌های زیباسازی شهر می‌خندند و آن را مسخره می‌کنند.

وی افزود: من از اول شورای شهر چهارم گفتم که ما مسئول پول و جیب مردم هستیم و نباید بگذاریم در اجرای پروژه‌ها پارتی‌بازی انجام شود.

حاجی پور با اشاره به اینکه بودجه باید در 3 بخش فرهنگی، خدماتی و عمرانی تقسیم و بررسی شود، خاطرنشان کرد: رئیس کمیسیون فرهنگی باید پاسخ دهد که با 100 میلیارد بودجه فرهنگی شهر چه‌کار کرده‌ایم، متأسفانه بسیاری از مردم آذربایجان را نمی‌شناسند و اطلاعات ناقصی از مفاخر آذربایجان دارند.

وی افزود: در پروژه‌های عمرانی نیز 20 درصد منابع مالی شهرداری پرت است و در مسیر گشایی های سطح شهر، آنجا را که لازم بود بازکنیم، باز نکردیم و بودجه را در برخی جاهای بی‌مورد هزینه کردیم.

رئیس شورای اسلامی آذربایجان شرقی، همچنین با انتقاد از تصویب فله‌ای بودجه شهرداری تبریز، گفت: وقتی بودجه فله‌ای بسته می‌شود، معاون عمرانی شهرداری بر پروژه‌ها حاکم می‌شود و آقای دبیری، رئیس شورای شهر نیز یک پزشک است و همچون یک فرد در کمیسیون عمران یا شهرسازی به این مباحث تسلط ندارد.

وی افزود: اگر شهرداری نظرات ما را در تدوین بودجه اخذ کرده و اجرایی نمی‌کند، باید در این موضوع تصمیمات دیگری اتخاذ شود.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: