چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
بخشایش اردستانی:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با بیان اینکه در ایران احزاب سیاسی جای خود را به جبهه ها داده اند، گفت: این موضوع یک مسئله منفی است، زیرا جبهه های سیاسی در ایران بی شناسنامه هستند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، احمد بخشایش اردستانی با اشاره به وضعیت احزاب در کشور در آستانه برگزاری انتخابات، گفت: متأسفانه احزاب کشور به دلیل نبود چارچوب و ساختار مدون، فصلی هستند، به این گونه این تشکل های سیاسی در ایام انتخابات فعال شده و اقدام به فعالیت های سیاسی می کنند، اما پس از آن به گونه ای عملکردشان بسیار کم رنگ می شود.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته به همان میزان فعالیت احزاب در کشور نیز مفید فایده بوده و مثبت است، زیرا احزاب در کلانشهرها و در شهرهایی که نامزدهای انتخاباتی از طریق لیست به مردم معرفی می شوند، نقش پررنگ و به سزایی دارد.

جبهه های سیاسی در ایران بی شناسنامه هستند

وی افزود: یکی از موضوعات درمورد فعالیت احزاب این است که این تشکل ها در عرصه سیاسی و انتخاباتی جای خود را به جبهه های سیاسی داده اند که این مسئله تبعاتی را به دنبال دارد، یکی از مشکلات این حوزه این است که جبهه بی شناسنامه بوده و مردم نمی توانند بر اساس عملکرد و سابقه آن ها به نامزدهای مربوطه رأی بدهند.

بخشایش اردستانی ادامه داد: در کشورهای خارجی، زمانی که یک حزب نامزد مورد نظر خود را برای انتخابات معرفی کرده، آن فرد بر اساس برنامه، اهداف، شناسنامه و استراتژی حزب خود برنامه ریزی و عمل می کند و نامزدهای انتخاباتی تعهد بالایی برای اجرای اهداف تشکیل خود دارند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: البته در ایران نیز چنین مسئله ای وجود دارد، به طوری که نامزدهای دو جریان اصلاح طلب و اصولگرا برای حضور در عرصه انتخابات باید تعهد کتبی داده و مرامنامه آن جریان را امضا کنند تا بعد از پیروزی در انتخابات، بر اساس اهداف و اصول آن جریان عمل کنند.

وی با اعلام اینکه در شرایط کنونی حدود 243 حزب در کشور وجود دارد، گفت: از تمام این احزابی که در کمیسیون ماده 10 احزاب به ثبت رسیده اند، تنها چند حزب به صورت فعال و گسترده در عرصه سیاسی حضور دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: