سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۸۳۳
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۵
سعیدی مطرح کرد:
عجب شیر ما - عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از بی‌توجهی دولت به اشتغالزایی، گفت: نرخ بیکاری درحال حاضر بیش از ۱۴ درصد بوده و در برنامه ششم دولت نسخه جدیدی برای رفع بیکاری ارائه نداده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، محمداسماعیل سعیدی درخصوص اظهارات سخنگوی دولت مبنی براینکه نرخ بیکاری از 10.4 درصد درسال 94 تا پایان برنامه ششم به 7 درصد می‌رسد، گفت: حل معضل بیکاری دستوری نیست و باید تدابیر ویژه برای آن اتخاذ شود، البته در برنامه ششم هم دولت آنطور که باید و شاید به موضوع اشتغالزایی توجهی نکرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دولت در برنامه ششم توسعه برای حل معضل بیکاری نسخه های بدون نتیجه گذشته را مطرح کرده است، افزود: اینکه برای حل معضل بیکاری تنها به صرف پول و هزینه های آنچنانی توجه شود نمی توان انتظار افزایش اشتغال را حتی در طولانی مدت داشت؛ بنابراین باید علل بیکاری به درستی شناسایی و ریشه ای حل شود.

وی با تاکید براینکه سرلوحه رفع معضل بیکاری عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: کل برنامه پنجم تاکنون زیر 25 درصد محقق شده است، بنابراین دولت باید مشخص کند چه تضمینی برای این وجود دارد که برنامه ششم توسعه بیشتر از 25 درصد محقق شود؛ البته یکی از مهم ترین دلایل افزایش بیکاری در شرایط امروز جامعه بی توجهی به بحث تولید و صادرات است.

این نماینده مردم درمجلس نهم با بیان اینکه درحال حاضر شهرک های صنعتی در معرض و تهدید تعطیلی و پلمب قرار دارند، گفت: در هرکدام از واحدهای صنعتی حداقل 3 و حداکثر 150 نفر مشغول به فعالیت هستند که درصورت حمایت های دولتی می توان ظرفیت این واحدهای صنعتی را به 10 برابر افزایش داد و به دنبال آن هزاران نفر می توانند دراین واحدها مشغول به کار شوند اما متاسفانه درحال حاضر با واردات بی رویه ضربه شدیدی به تولید داخلی وارد شده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دولت تاکنون هیچ اقدامی درجهت حمایت از تولید انجام نداده است، افزود: متاسفانه نرخ بیکاری درحال حاضر بیش از 14 درصد است و اکثر کارخانه ها و کارگاه ها در سال جاری با تعدیل نیرو روبه رو شدند، هرچند که تعریف مسئولان از اشتغال در کشور تعریف اشتباهی است و باید درآن تجدید نظرصورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با بیان اینکه نرخ تورم که 12.8 درصد است تا پایان برنامه ششم به 8.9 درصد خواهد رسید، گفت: نرخ بیکاری هم از 10.4 درصد درسال 94 تا پایان برنامه ششم به 7 درصد می‌رسد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: