شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی گفت: تامین اجتماعی در 5 کارخانه بزرگ استان سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فازس، جعفر سمساری ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه بحث تجمیع بیمه‌ها در کل کشور ملغی شده است، اظهار داشت: در این زمینه تامین اجتماعی مختصات خود را دارد و البته ما نیز به عنوان مدیریت استان تابع تصمیمات کشوری هستیم.

وی با اشاره پیر شدن جمعیت کشور و به خصوص در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: این روند منجر به کاهش تعداد بیمه‌شدگان و افزایش تعداد مستمری بگیران می‌شود ولی به هر حال 660 هزار نفر بیمه شده اصلی در استان وجود دارد که با احتساب افراد تحت پوشش بالای 2 میلیون نفر در استان بیمه شده داریم.

سمساری خاطرنشان کرد: تعداد مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی در استان 133 هزار نفر است و 28 شعبه فعال در استان خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تامین اجتماعی در 5 کارخانه بزرگ استان سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: در بخش سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی در سیمان صوفیان، کلر پارس، داروسازی زهروای، داروسازی شهید قاضی، صنایع خاک چینی سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و توسعه صنعت استان را در پی داشته است.

سمساری کاهش مراجعات مستقیم مردم به تامین اجتماعی را از ثمرات ابلاغ الکترونیکی احکام به کارفرمایان دانست و افزود: بخش آی.تی در سازمان گسترش یافته و دریافت خدمات غیرحضوری را از خدمات نوین این سازمان داریم.

وی با بیان اینکه کاهش رفت و آمدها و صرفه‌جویی کاغذ از عواید الکترونیکی کردن امور تامین اجتماعی است، تصریح کرد: در حال حاضر همه بیمه‌شدگان هم می‌توانند بدون مراجعه به شعب سازمان تامین اجتماعی کارهای خود را انجام دهند که البته برای بیمه‌‌شدگان به صورت الکترونیکی گشایش پرونده انجام می‌شود.

سمساری با اشاره به پرداخت تعهدات سازمان در سال‌جاری تصریح کرد: در 10 ماه گذشته سال‌جاری یک هزار و 127 میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم ولی از سوی دیگر با توجه به رکود سال‌های گذشته مطالبات سازمان بالغ بر 270 میلیارد تومان است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی مجموع بیمه شده‌های قالی‌بافی و ساختمان استان را حدود 120 هزار نفر اعلام کرد و افزود: بررسی مجدد بیمه‌شدگان قالی‌بافی و کارگران ساختمانی در استان در جریان است و بیمه کردن خبرنگاران نیز منوط به معرفی از مراجع ذیصلاح و یا معرفی صندوق هنر است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: