جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
شهردار تبریز:
عجب شیر ما - شهردار تبریز از مرمت و احیای خانه تاریخی کلکته‌چی طی روزهای آتی خبر داد و افزود: با پایان یافتن برنامه مرمت، شاهد تعریف کاربری جدید متناسب با شان تاریخی و فرهنگی این خانه خواهیم بود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، صادق نجفی با بیان این مطلب اظهار کرد: خانه تاریخی کلکته‌چی از یادگاران ارزشمند خانه‌های قاجاری تبریز است که متاسفانه در اثر سال‌ها غفلت، در حال ویرانی بود، اما با پیگیری‌های مکرر شهرداری منطقه هشت، این مجموعه نفیس تملک شده است.

 

وی اضافه کرد:  با ساماندهی بخش‌های تخریب‌شده این خانه در ضلع شمالی، در روزهای آتی شاهد آغاز عملیات مرمت و احیا در فازهای مختلف استحکامی، تکمیلی،  معاصرسازی و تعریف کاربری جدید خواهیم بود.

 

نجفی یادآور شد: شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی تبریز  در چند سال اخیر، ورود موفقی به موضوع تملک و مرمت تک بناهای تاریخی داشته و مجموعه کارشناسان این منطقه دارای تجربه بسیار موفقی در زمینه مرمت و احیای بناهای تاریخی هستند.

 

نجفی متذکر شد: خانه‌های تاریخی میراثدار تاریخی سبک و سیاق زندگی اصیل گذشتگان و ارایه‌دهنده الگوهای موثق معماری ایرانی است.

 

گفتنی است طرح مرمت و زنده سازی خانه های تاریخی علی مسیو، ختایی و نیکدل  و همچنین مرمت و نورپردازی چندین جداره با ارزش که مهم ترین و شاخص ترین آن ها، بدنه ساختمان شالچی - زفیری در پیاده راه تربیت است، از جمله اقدامات شهرداری تبریز در صیانت از بافت‌های تاریخی شهر است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: