شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴
استاندار ایلام
عجب شیر ما - استاندار ایلام گفت: اجرای برجام پیروزی تمامی ملت ایران است و به گروه، جناح، دسته و حتی قوه خاصی تعلق نداشته و متعلق به نظام اسلامی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدرضا مروارید روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پیروزی هم متعلق به کسانی است که برای دستیابی به دانش هسته ای تلاش کردند و هم مردمی که صبورانه تحریم های ظالمانه و سخت 10 سال گذشته را تحمل کردند.
وی اظهار کرد: همه دستگاه ها و قوای سه گانه و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی که با اقتدار پشتوانه مذاکره کنندگان و دولت بودند نیز در این پیروزی بزرگ ملت ایران سهیم هستند.
استاندار ایلام گفت: مهمترین دستاورد اجرای برجام علاوه بر تاثیرات اقتصادی و گشایش های مالی و دستاورد سیاسی آن است که جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور دارای دانش هسته ای در دنیا و نخستین کشوری که بدون جنگ موفق به لغو تحریم های سازمان ملل شد، مطرح کرده است.
مروارید با بیان اینکه در نتیجه اجرای برجام تمامی قطعنامه های ظالمانه بر علیه کشورمان لغو شده است افزود: اجرای برجام دستاوردهای سیاسی فراوانی برای جمهوری اسلامی دارد و به طور قطع ایران در موضوعات منطقه نقش اساسی را عهده دار خواهد بود.
استاندار ایلام گفت: تمامی جهان از اجرای این توافق خشنود هستند و تنها کشورهایی مانند اسراییل و برخی کشورهایی که نمی خواهند نقش ایران در منطقه بارز باشد و به عنوان نماد صلح و امنیت مطرح شود از نتیجه این توافق و لغو تحریم ها ناراحت هستند.
مروارید با تاکید بر اینکه مشکل ما با اسراییل به عنوان غاصب فلسطین اساسی است تاکید کرد: برای دیگر کشورهای منطقه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد و آنها بزودی خواهند فهمید که در این خصوص دچار اشتباه شده اند.
وی ادامه داد: کشورهای منطقه نباید دچار تصورات اشتباه شوند زیرا ایران برای اینکه بتواند نقش خود را ایفا کند به تنش نیاز ندارد بلکه با صلح، عقل و دیپلماسی مسیر خود را ادامه می دهد.
استاندار ایلام تاکید کرد: ادامه درست این راه بسیار مهم و اساسی است زیرا اجرای برجام شرایط نوینی برای رشد کشور و رفاه مردم فراهم کرده است که باید با تلاش و همراهی و همکاری همه ارکان های نظام و مردم ایران در مسیر درست بکار گرفته شود.
برچسب ها: استاندار ، ایلام ، برجام
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: