جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیر‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: آذربایجان شرقی از لحاظ جمعیت سالمندی در رتبه چهارم کشوری است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محسن ارشدزاده در جلسه شورای سالمندان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: 9.8 درصد سالمندان استان بالای 60 سال که در حدود 364‌هزار نفر را شامل می‌شود، 7 درصد آن، شامل 263 هزار نفر بالای 65 سال و 3 درصد سالمندان استان را نیز که حدود 110 هزار نفر را شامل می‌شود، سالمندان بالای 75 سال تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه آمار سالمندان استان و قرار گرفتن در رتبه چهارم کشوری از این لحاظ نشان دهنده بالا بودن شاخص‌های بهداشتی و سلامت است گفت: وضعیت بهداشت و سلامت مردم استان در وضعیت مطلوب است و درصد امید به زندگی هم رو به افزایش است.

ارشدزاده با اشاره به اینکه شورای سالمندان طبق مصوبه جدید به ریاست استاندار و دبیری سازمان بهزیستی فعالیت می‌کند افزود: تمامی پیشنهادات و راهکارهای اعضای شورای سالمندان را بررسی می‌کنیم و در صورت نیاز آن پیشنهاد را به مرحله اجرا می‌بریم که در این رابطه حدود 5 پیشنهاد را عملیاتی کرده‌ایم.

وی گفت: از اقدامات دیگر بهزیستی و شورای ساماندهی سالمندان، امضای تفاهم نامه با شهرداری در 8 محور برای تبدیل شهر تبریز به عنوان شهر دوستدار سالمند است که حدود 15 درصد از این طرح اجرایی شده است.

ارشدزاده در تشریح این طرح خاطرنشان کرد: تصمیم داریم که تبریز و 4 شهر دیگر در استان را به شهر نمونه دوستدار سالمند تبدیل کنیم و در تمامی طرح‌های عمرانی و شهرسازی امکانات و شرایط ویژه ای را برای سالمندان و معلولان اختصاص دهیم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان ادامه داد: هدف بعدی برای رفاه و آسایش سالمندان، ایجاد سراها و کانون‌های ویژه برای سالمندان هست که در این زمینه هم تصمیم گرفته شده است با همکاری شهرداری، در 42 محله موجود در سطح شهر تبریز این مراکز را ایجاد کنیم.

ارشدزاده با بیان اینکه حدود 1 درصد از سالمندان استان به مراقبت‌های حمایتی نیاز دارند و موضوع درمان سالمندان هم جدی است تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود درمانگاه ویژه و تخصصی سالمندان و رشته‌های سالمند شناسی، طب سالمندی و پرستاری سالمندان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شکل بگیرد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: