جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
طی 4 ماه آینده انجام می‌شود
عجب شیر ما - مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز از راه‌اندازی 8 بازار و نمایشگاه عرضه محصولات کشاورزی در پنج ماه آینده در تبریز خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،  مهدی مهرداد صبح امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استاندار آذربایجان‌شرقی برگزار شد، با بیان اینکه بحث نمایشگاه‌های عرضه محصولات کشاورزی در کلانشهر تبریز مغفول مانده است، اظهار داشت: اما همتی در این خصوص انجام شده و سال 93 در مناطق دهگانه چندین مورد زمین اختصاص داده شده بود.

وی افزود: هشت مورد از محل‌هایی که در شورای ترافیک شهرستان تبریز مصوب شده بود، عملیات احداث آغاز شده و در صورت توفیق الهی در پنج ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

مهرداد در ادامه با تاکید بر تغییر نگرش مدیران استان در خصوص اختصاص زمین برای این مسائل گفت: دیدگاه‌ها در خصوص درخواست برای زمین به نوعی خوب نبوده و بر همین اساس محل‌های خوبی اختصاص نیافته و بعضا با مشکل روبه‌رو هستند که باید این نگرش تغییر کند.

مدیرعامل سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز با اشاره به آغاز پروژه میدان بزرگ میوه و تره‌بار در شرق تبریز گفت: این طرح در زمینی به حدود 80 هکتار زمینی در شرق تبریز آغاز شده و در سه سال آینده به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی تشریح کرد: این مرکز با توجه به بحث حمل و نقل کالاهای کشاورزی و بحث تامین ارزاق کالاهای داخلی آغاز و همچنین سکوی صادراتی در این پروژه لحاظ شده و امید داریم با ایجاد برند خوب در بخش صادرات به عنوان مرکز بین‌المللی عرضه محصولات کشاورزی مطرح شود.

مهرداد تعداد صنایع تبدیلی پیش‌بینی شده در این مجموعه را 26 صنعت دانست و تصریح کرد: با توجه به عظمت و اهمیت این پروژه، علاوه بر تامین نیازهای مصرف‌کنندگان در تبریز و حتی در منطقه شمال‌غرب کشور، موضوع صادرات را هم در نظر داریم و امیدواریم با اجرای موفق این طرح، تبریز را در این زمینه نیز مطرح کنیم.

وی در زمینه توسعه سبزه میدان غرب تبریز خاطرنشان کرد: با توسعه سبزه میدان غرب تبریز، تعداد غرفه‌ها به حدود 150 غرفه خواهد رسید تا در کنار سکوداران، کشاورزان نیز بتوانند به صورت فصلی، محصولات خود را به فروش برسانند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: