چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان خبر داد:
عجب شیر ما - مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: سی امین کارگاه داستان و خاطره نویسی با محوریت دوران دفاع مقدس و با حضور جمعی از نویسندگان و محققین این حوزه برگزار شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل مهر، از وحید آقاکرمی پیش از ظهر سه شنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارگاه به همت واحد آفرینش های ادبی و با همکاری دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری آذربایجان شرقی برگزار و تعدادی از خاطرات نوشته شده از زندگی شهدا و رزمندگان جنگ تحمیلی توسط نویسندگان حاضر در کارگاه قرائت شده و مورد نقد و بررسی شد.

وی در ادامه افزود: خاطره نگاران برای ارتقاء کیفیت آثار خود می‌توانند آثار نوشته را برای نقد و بررسی و ارائه تغییرات لازم در اختیار داستان نویسان قرار دهند که این امر در تولید اثر فاخر در عرصه خاطره نویسی مؤثر واقع می‌شود.

آقاکرمی با اشاره به لزوم قائل شدن تفاوت میان داستان و خاطره عنوان کرد: داستان پیچیدگی‌های خاص به خود را دارد و در امر نوشتن داستان انسان به مشکلات پیرامون خود بی توجه نمی‌شود و خالی از تخیل نیز نبوده، در حالی که خاطره چنین نیست.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان شرقی در پایان خاطر نشان کرد: کارگا ه آموزشی داستان و خاطره نویسی حوزه هنری هر هفته به صورت زمان بندی شده، روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در محل حوزه هنری استان با حضور علاقمندان تشکیل می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: