پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
رئیس اداره میراث فرهنگی مراغه:
عجب شیر ما - رئیس اداره صنایع دستی و گردشگری مراغه، گفت: احیای رصد خانه تاریخی مراغه یکی از اولویت‌های کاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

  به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، یعقوب طالبی در جلسه ستاد تسهیلات سفر این شهرستان، با اشاره به اینکه یکی از نیازهای امروز گردشگری در کشور تعریف پکیج‌های گردشگری است، اظهارداشت: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری اعضای ستاد تسهیلات سفر اقدام به تدوین برنامه جامع گردشگری نموده و بعد از اتمام مراحل تدوین، اجرائی خواهد شد.

وی افزود: شهرستان مراغه در نوروز سال گذشته بر اساس بررسی‌های اداره کل میراث فرهنگی و ستاد تسهیلات سفر استان عنوان اول کیفیت خدمات به گردشگران نوروزی استان آذربایجان شرقی را کسب کرده بود که امیدواریم با برنامه ریزی‌های جدید بتوانیم امسال نیز این رتبه را با همکاری اعضاء ستاد تسهیلات سفر مراغه کسب کنیم.

طالبی بابیان این که این شهرستان دارای پتانسیل‌های گردشگری در آذربایجان شرقی است؛ اظهار داشت: شهرستان مراغه یکی ازشهرهای تاریخی و فرهنگی استان آذربایجان شرقی بوده و باید بناهای تاریخی موجود در این شهرستان برای گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی با اشاره به اینکه اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی مراغه برنامه‌های مختلفی را برای استقبال از مسافران نوروزی تدوین کرده و با مشارکت ادارات و سازمان‌های مختلف اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: احیای رصد خانه تاریخی مراغه یکی از اولویت‌های کاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

ضرورت مشارکت رسانه‌ها در معرفی آثار تاریخی مراغه

نقی مسکین، معاون برنامه ریزی و عمرانی فرماندار مراغه نیز در این آیین با اشاره به اینکه اجرای پکیج گردشگری در این شهرستان نیازمند مشارکت مدیران است، گفت: اجراء و تدوین پکیج گردشگری جهت افزایش میزان سفر گردشگران به مراغه باید با همکاری و همدلی کلیه مدیران ادارت و سازمان‌ها انجام شود.

وی افزود: انتظار می‌رود با توجه به پتانسیل‌های گردشگری موجود در مراغه با همدلی مسئولان آمار جذب گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان افزایش یابد.

معاون برنامه ریزی فرماندار مراغه در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت رسانه‌ها در معرفی آثار تاریخی مراغه، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های جذب گردشگران استفاده از ظرفیت‌های رسانه ای و مطبوعات بوده و تلاش شود با تولید گزارش از طریق رسانه‌ها آثار تاریخی مراغه برای گردشگران معرفی شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: