پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲
تبریز؛
عجب شبر ما - رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی از مسمومیت 12 نفر از اهالی روستای میرجانلوی در یک مراسم خانوادگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار عجب شیر ما به نقل از تسنیم؛ رجائی گفت: ساعت 22:30 شب گذشته مسمومیت ۱۲ مرد در یک مراسم خانوادگی به اپراتوری ۱۱۵ گزارش شد که طی آن پنج دستگاه آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های خورخور، ایلخچی، خسروشاه، سهند و اسکو به محل اعزام شدند. 


وی گفت: به گفتهٔ تکنسین‌های اعزامی در این مسمویت دسته جمعی از نوجوان ۱۴ ساله تا پیرمرد ۶۰ ساله به چشم می‌خورد. 

وی گفت: در بررسی اولیه از وضع عمومی مسموم شدگان، همه آن‌ها به درمانگاه ایلخچی اعزام شدند. 

رجائی غفوری یادآور شد: ۱۱ نفر از آن‌ها جهت ارائه خدمات درمانی مطلوب‌تر به بیمارستان اسکو اعزام و یکی از آن‌ها که سابقه بیماری قلبی داشت به بیمارستان شهید مدنی تبریز اعزام شدند. 

وی گفت: طبق بررسی‌های تکنسین‌های اعزامی به محل، نصب غیر اصولی لوله بخاری علت تجمیع مونوکسیدکربن در فضای اتاق و در ‌‌نهایت منجر به مسمومیت آن‌ها شده است. 

وی ضمن هشدار به جدی گرفتن علایم مسمومیت با منوکسید کربن گفت: بسیاری از این علایم شبیه به علایم سرماخوردگی است و اکثر افراد فکر می‌کنند به دلیل سردی هوا دچار سرماخوردگی شده‌اند و سعی در خوابیدن می‌کنند. 

به گفته رجائی سردرد، ضعف جسمانی، سرگیجه و بی‌قراری، تهوع و استفراغ، خمیازه کشیدن بیش از حد، کاهش دید از علایم عمومی مسمومیت‌ها هستند. 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان ادامه داد: چنانچه افراد در این مرحله متوجه چنین علایمی شدند، با خارج شدن از فضای الوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت پیشگیری کنند.


برچسب ها: مسمومیت ، ایلخپی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: