چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی:
عجب شیر ما - عضوکمیسیون برنامه،بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دولت لایحه ویژه تولید ارائه دهد ،گفت: نباید احکام قانونی دربرنامه اقتصادی تثبیت شود که ضمانت اجرایی نداشته باشد و این درحالی است که قبل از تثبیت قانون باید بسترهای لازم جهت تولید داخلی مهیا شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره حمایت از تولید موادغذایی در برنامه ششم توسعه،خاطرنشان کرد: نباید احکام  قانونی دربرنامه اقتصادی تثبیت شود که ضمانت اجرایی نداشته باشد و این درحالی است که قبل از تثبیت قانون باید بسترهای لازم جهت تولید داخلی مهیا شود.

 اجازه ورود کالاهای مشابه تولید داخل نباید صادر شود

نماینده  مردم رشت در مجلس با بیان اینکه  باید برای حمایت از تولید داخلی ( مواد غذایی )  با تدابیر اقتصادی از واردات بی رویه جلوگیری کنیم، تصریح کرد:  اجازه ورود کالاهای مشابه خارجی که در کشور تولید می‌شود نباید صادر شود تا تولید داخلی  با فراهم  شدن بسترهای اقتصادی  بتواند به نحو مطلوب حرکت کند.



دولت باید در لایحه تولید یک لایحه ویژه ارائه دهد

وی ادامه داد:  مواد غذایی خارجی که از مبادی قاچاق وارد می شوند؛احتمال دارد از موادی تشکیل شده باشند که علاوه بر داشتن مضرات دارای محتوای حرام نیز باشند که می توانند سلامت شهروندان  را  به خطر بی اندازند.

جعفرزاده ایمن آبادی،افزود: زمانی که موضوعی اقتصادی به قانون وارد می شود؛باید همراه با ضمانت اجرایی باشد؛بنابراین دولت باید در لایحه تولید یک لایحه ویژه ارائه دهد و لازم است در قانون مشخص شود که ورود کدام کالاها باید به کشور ممنوع شود.

عضوکمیسیون برنامه ، بودجه ومحاسبات مجلس،یادآورشد:حمایت از تولید داخلی عقبه ای دارد؛در گام نخست باید بسترهای واردات غیرضروری گرفته شود تا تولید داخلی در مواد غذایی بتواند در بازار جایگاه مناسب خود را بدست آورد و این در حالی است که  باید احکامی که  تنها جنبه قانونگذاری دارد از نظام برنامه خارج شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: