پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
عجب شیر ما - عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید: ادعاهای تکراری علیه ایران از سوی برخی کشور های حاشیه خلیج فارس دست و پا زدن در گرداب است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خانه ملت، حسین سبحانی نیا با اشاره به درخواست وزیر خارجه امارات از کشورهای عربی در جهت اتخاذ موضع قاطع در ارتباط با ایران در اجلاس فوق العاده اتحادیه عرب گفت: اینگونه اقدامات و ادعاهای تکراری علیه ایران دست و پا زدن های بی حاصل است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس ادامه داد: امارات به تبعیت از عربستان اظهارات این چنینی علیه ایران عنوان می کند؛عربستان به این ترتیب می خواهد آثار جنایت شومی که مرتکب شده است را تحت پوشش قرار دهد اما باید بداند اینگونه تکاپوهایش و تحریک کشورهای دیگر علیه ایران دست و پا زدن در گردابی است که عربستان را بیشترغرق می کند.

وی ادعای مداخله ایران در امور کشورهای عربی را بی مبنا و بدون هیچ گونه مدرک و سندی دانست و گفت: همه دنیا می دانند که جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه ها مخالفت خود را با تروریسم و حامیانش اعلام کرده است و خودش نیز قربانی تروریسم است.

سبحانی نیا گفت: تهمت هایی که امروز عربستان به ایران وارد می کند به اسلام هراسی دامن می زند و ناشی از فشارهایی است که به دلیل شکست های پی در پی این کشورو صرف هزینه های بیهوده و بسیار برای تثبیتش در منطقه است .

نماینده مجلس نهم ادامه داد: عربستان نتوانسته است به خواسته هایش در اجلاس هایی که در واقع علیه ایران برگزار می کند دست یابد.

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اینگونه اظهارات بیشتر در جهت فضا سازی علیه ایران در منطقه و با نگاه ایران هراسی انجام می شود. همواره سیاست های کشورهای عربی همسوی کشور عربستان چنین بوده است و الان هم بر همین اساس بر اینگونه مسائل دامن می زنند.

عبدالله بن زاید آل‌نهیان، وزیر خارجه امارات متحده عربی روز یک‌شنبه با محکوم کردن مداخله ادعایی ایران در امور کشورهای عربی از دولت‌های عرب خواست تا مواضعی هماهنگ در رابطه با جمهوری اسلامی اتخاذ کنند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: