پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
عجب شیر ما - رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: جرایم انتخاباتی در این استان رصد و با جدیت پیگیری قضایی می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد علی قاصدی استان روز یکشنبه در جلسه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اردبیل با اشاره به نزدیک شدن به موقعیت های حساس انتخاباتی اظهار کرد: انتخابات به عنوان یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب از ثمرات خون شهیدان و ایثارگران است و بسیاری از دشمنان خارجی و داخلی چشم طمع به آن دارند که با ایجاد انحراف و ایجاد مشکل در موقعیت حساس انتخابات چهره نظام را خدشه دارد نمایند.
وی گفت: کارگزاران و خدمتگزاران نظام باید این قضایا را به طور صحیح رصد و درک کنند و با احساس مسوولیت تکالیف خود را انجام دهند و درون مایه این احساس مسوولیت همکاری و همفکری تمام دستگاه ها بدون توجه به مسائل جناحی ، جبهه ای ، قومی و قبیله ای است.
رییس کل دادگستری استان اردبیل با تاکید بر لزوم تمکین از قانون از سوی عموم مردم ، نامزدها و دست اندرکاران برگزاری انتخابات افزود: نباید اجازه دهیم افرادی با برداش تهای خود قانون را زیر پا بگذارند و درصدد تشویش اذهان عمومی و متشنج کردن فضای انتخابات باشند.
وی گفت: ملاک عمل در تمامی زمینه ها قانون است و اگر کسی بخواهد تحت هر عنوانی در مقابل قانون باسیتد دستگاه قضایی طبق مقررات با آن برخورد خواهد نمود.
او اظهار امیدواری کرد در سایه هماهنگی کلیه دستگاه ها و حضور حداکثری مردم ولایی شاهد برگزاری انتخابات سالم و حماسی باشیم.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی دادگستری اردبیل ، ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب اردبیل، در این جلسه با اشاره به برخی از راهکارهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی به برنامه های آموزشی همگانی سیستم قضایی از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی اشاره نموده و گفت: سعی می شود در این برنامه ها از سوی کارشناسان دستگاه قضایی موارد قانونی انتخابات اطلاع رسانی شود تا مردم بیشتر با قوانین و مقررات انتخابات آشنا شوند.
عتباتی ایجاد فضای سالم برای انتخابات پر تحرک و با مشارکت حداکثری مردمی را از اهم خواسته های نظام و دستگاه قضایی در این برهه خاصی از زمان ذکر کرد.
وی ضمن اشاره به رصد کلیه فعالیتهای انتخاباتی کاندیداتورها و حامیان آنان، بر ضرورت نظارت بر فعالیتهای پایگاههای خبری در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از سوی دستگاههای متولی تأکید کرده و از آنان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله تخریب چهرها و تبلیغات زود هنگام موارد را به دادستانی گزارش نموده تا تصمیمات و برخورد قضایی در این خصوص گرفته شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، در پایان هرگونه جانبداری مسئولین از فرد یا جناح خاصی و نیز بکارگیری اموال بیت المال در تبلیغات انتخاباتی از سوی افراد را خلاف مقررات انتخاباتی ذکر کرد و گفت: سیستم قضایی در صورت برخورد با متخلفین برخورد قاطعانه خواهد داشت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: