جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
عجب شیر ما - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت یارانه به صادرکنندگان سیب زمینی خبر داد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، میر جمال الدین پور پیغمبر روز یکشنبه گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی از اهداف پرداخت یارانه صادراتی برای محصول سیب زمینی است.
او اظهار کرد: زمینه صادرات این محصول به خارج به ویژه جمهوری آذربایجان در سال های اخیر فراهم شده و صادر کنندگانی که از 19 بهمن 93تا آخر آذر 94 از طریق مبادی رسمی اقدام به صادرات این محصول کرده اند می توانند نسبت به تشکیل پرونده و دریافت یارانه صادراتی اقدام کنند.
وی گفت: صادر کنندگانی که کارت بازرگانی آنها از این استان صادر شده صرف نظر از این که در چه گمرکی صادرات داشته اند می توانند در این استان مدارک خود را ارائه نمایند.
وی همچنین افزود: به ازای صادرات هر کیلوگرم سیب زمینی یک هزار و 500 ریال یارانه به صادر کنندگان پرداخت خواهد شد و اولویت پرداخت با تقدم زمانی صدور پروانه صادرات خواهد بود.
به گفته وی ، مدارک این صادر کنندگان در کمیته مربوطه که دبیری آن به عهده مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد استان است بررسی و پس از تایید اصالت مدارک به دفتر توسعه صادرات برای پرداخت یارانه معرفی خواهد شد.
وی اظهارامیدواری کرد پرداخت یارانه صادراتی بتواند قسمتی از مشکلات مالی صادر کنندگان را برطرف و انگیزه کافی برای مشارکت بیشتر در بازاریابی خارجی و صادرات و کمک به تنظیم بازار این محصول ایجاد کند.
او پیش بینی کرد بیش از 100 هزار تن سیب زمینی در این محدوده زمانی که از گمرکات بیله سوار و آستارا است به کشور همسایه صادر شده و مشمول دریافت یارانه شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: