شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹
مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی از برگزاری همایش یکصدمین سالگرد تاسیس دبیرستان فردوسی تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: این دبیرستان یکی از برندهای آموزشی تبریز به شمار می‌رود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی استانداری، حسن استوار آذر در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در دبیرستان فردوسی برگزار شد، خاطرنشان کرد: 108 دانش‌آموز دبیرستان فردوسی تبریز در زمان دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند و این نشان از جایگاه مهم این دبیرستان در بعد تاریخی و فرهنگی دارد.

وی گفت: با مجوز شورای آموزش و پرورش استان، مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس دبیرستان تاریخی فردوسی تبریز همزمان با هفته معلم در سال آینده برگزار می‌شود.

استوار آذر تاکید کرد: در زمینه برگزاری این مراسم ادارات مختلف استان همت و همراهی لازم را داشته باشند و به صورت برنامه‌ریزی شده اقدام کنند تا هویت گذشته این مدرسه در ابعاد مختلف احیا شود.

وی، تهیه و پخش برنامه‌های متناسب در صدا و سیما و رسانه‌ها را خواستار شد و گفت: با تهیه برنامه‌های لازم و نیز اطلاع‌رسانی و پخش خاطرات این دبیرستان در صدا و سیما می‌توان به بازشناسی خاطرات این مدرسه اقدام کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این نشست گفت: ساختمان دبیرستان فردوسی تبریز با همکاری سازمان میراث فرهنگی استان ترمیم خواهد شد و موزه تعلیم و تربیت استان نیز همزمان با سالگرد تاسیس این دبیرستان افتتاح خواهد شد.

دبیرستان فردوسی (مدرسه متوسطه محمدیه) از ابتدای تاسیس آن در سال 1295 شمسی همواره به عنوان یکی از مهدهای اصلی پرورش بزرگان ایرانی در عرصه‌های مختلف مطرح و از نظر قدمت و توان علمی تنها مدرسه ایران بود که تا دو دهه قبل پا به پای دبیرستان البرز تهران (کالج آمریکایی‌ها) در کورس رقابت بود.

برچسب ها: فردوسی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: