جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
عجب شیر ما - رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال گفت: دستگاه قضایی در صورتی که در جریان انتخابات جرمی رخ دهد طبق وظایف قانونی خود بدون هیچ اغماضی با متخلفان قاطعانه برخورد می کند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، علیرضا صیفی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری خراسان جنوبی اظهار کرد: برگزاری پرشور انتخابات یکی از مسائل مهم است اما این مسئله شرط هایی دارد که باید رعایت شود.
وی بر رعایت اصول اخلاقی انتخابات تاکید کرد و گفت: پرهیز از تبلیغات زود هنگام توسط هواداران نامزدهای انتخاباتی یکی از این اصول است که درصورت انجام آن با متخلفان برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ادامه داد: مدیران دستگاهها باید مراقب باشند که اقدامی نکنند که شائبه جانبداری از نامزد خاصی در بین مردم ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه حرف زدن له یا علیه نامزدها خلاف قانون است یادآور شد: امنیت و آرامش در امر انتخابات باید با هماهنگی و همدلی در مسیر قانون ایجاد شود.
وی با بیان اینکه همه مسئولان امین و خادم مردم هستند و باید در صیانت از آرای مردم بکوشند اظهار کرد: باید فضا و بستر خوبی برای حضور حداکثری مردم در انتخابات فراهم کرد.
وی افزود: انجام کارهای باید در مسیر قانون باشد تا شاهد حضور حداکثری مردم در انتخابات و ثبت برگ زرین دیگری از انقلاب اسلامی باشیم.
رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر تخلفات به موقع اعلام و برخورد شود موجب جلوگیری از فساد مالی می شود گفت: هر مقامی در هر زمانی از وقوع جرمی اطلاع حاصل کرد باید موضوع را به دادستان محل گزارش دهد.
صیفی اظهار کرد: با تصویب قانون جدید آیین دادرسی مرجع، رسیدگی به اتهام مدیران در مراکز استان انجام می شود.
برچسب ها: انتخابات ، تخلفات
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: