جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۹
در 9 ماهه سال جاری
عجب شیر ما - مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون گرانفروشی بعد از موارد درج نکردن قیمت و نداشتن جواز کسب، سومین تخلف ثبت شده در این استان بوده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مرتضی ممیزی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مطابق آمار موجود از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد 742 مورد گزارش تخلف گرانفروشی به شعبه های تعزیرات حکومتی این استان زنجان وارد شده که این میزان 15 درصد از کل پرونده های وارده را شامل می شود .
وی ادامه داد: درج نکردن قیمت و نداشتن پرورانه کسب به ترتیب با تعداد 1103 و 864 مورد تخلف در رتبه های اول و دوم هستند.
ممیزی اظهار کرد: تا کنون میزان جریمه نقدی متخلفان گرانفروشی بیش از چهار میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: به دلیل قرار گرفتن این استان در منطقه خاص جغرافیایی و همسایگی با استان های مرزی، کالای قاچاق، فراوانی قابل توجهی را در میان پرونده های این اداره کل دارد.
ممیزی افزود: پوشاک و البسه قاچاق کشف شده، در میان پرونده های قاچاق از بیشترین تعداد برخوردار است.
وی یادآورشد: علت بالا بودن میزان البسه قاچاق که اغلب آنان کشف می شوند، بالا بودن تعرفه گمرکی واردات البسه است.

**رسیدگی به 641 پرونده تخلفات نانوایان در سال 94
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای مستمر گشت های مشترک سیار شعبه های تعزیرات حکومتی استان و همچنین دریافت شکایات مردمی، در مجموع برای 649 فقره گزارش تخلفات نانوایان در شعب تعزیرات حکومتی این استان ثبت شده است.
ممیزی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در زمینه گرانفروشی نان است، افزود: با رسیدگی به تخلفات صورت گرفته و سیر مراحل قانونی، آرای مقتضی صادر و متخلفان به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 959میلیون ریال محکوم شدند.
برچسب ها: زنجان ، گرانفروشی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: