جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
معاون استانداری آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی گفت: عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه در سایه توجه ویژه دولت و تلاش دست اندرکاران، قابل توجه است اما این دستآورد کمتر به مردم بازگو می شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، سعید شبستری خیابانی عصر یکشنبه در شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی افزود: نقش رسانه ها و تشکل های مردمی در انتقال دست آوردهای این ستاد باید پررنگ تر شود.
وی گفت: اجرای تصمیم های ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز نیازمند همراهی و مشارکت مردمی است و این همراهی در سایه اطلاع رسانی محقق می شود.
وی با اشاره به مسدود کردن حدود یک هزار حلقه چاه غیرمجاز در سطح استان افزود: تدارک زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی قبل از انجام هر اقدامی ضروری است.
وی گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه مدیریت یکپارچه بخش دولتی و غیردولتی را عهده دار بوده و بسترسازی فرهنگی و اجتماعی برای اجرای تصمیم های این ستاد، بر عهده استانداری های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی است.

*** معاون عمرانی استاندار: آذربایجان شرقی جلوتر از زمانبدی ستاد احیاء حرکت می کند
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: دستگاه های اجرایی این استان جلوتر از زمانبندی اجرایی برنامه های ابلاغی از سوی ستاد احیاء دریاچه ارومیه حرکت می کنند.
' محمد صادق پور مهدی' از کلنگ زنی تصفیه خانه فاضلاب آذرشهر و آغاز قریب الوقوع عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب تبریز خبر داد و افزود: 90 درصد از تامین آب دریاچه ارومیه جزو تعهدهای آذربایجان غربی و 10 درصد آن بر عهده استان آذربایجان شرقی است.
وی گفت: با وجود کمبود اعتبار تمامی فعالیت های ابلاغی از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه شامل لایروبی کانال ها، مالچ پاشی، کاشت نهال، تغییر الگوی کشت و ... در این استان جلوتر از موعد مقرر انجام شده است.
وی افزود: موضوع آب و احیاء دریاچه ارومیه باید به یک باور عمومی در بین اهالی این استان تبدیل شود که به نظر می رسد که در این بخش موفقیت چندانی حاصل نشده است.
وی گفت: برداشت بی رویه آب بدون کنترل در چاه های مجاز نیز ادامه دارد و تا زمانی که میزان مصرف آب مانند برق و گاز معلوم نشود، نمی توان برای این بخش برنامه ریزی عملی کرد.
گفتنی است در این جلسه تعدادی از اعضا شورای فرهنگی و اجتماعی ستاد احیاء دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی همچون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به ارایه گزارش پرداختند.
این شورا با حضور ' عیسی کلانتری ' دبیر و مجری ستاد احیا دریاچه ارومیه برگزار شد و معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی و جمعی از فعالان تشکل های مردم نهاد میهمان ویژه این جلسه بودند.
محور اصلی سخنان مسئولان و اعضاء این شورا را می توان در جلب مشارکت های مردمی از طریق فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مورد جمع بندی قرار داد.
دریاچه ارومیه با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت بزرگترین آبگیر فلات ایران است که در 2 دهه اخیر به دلیل خشکسالی ها، بهره برداری بی رویه از آبهای زیرزمینی، ایجاد سدهای مخزنی و افزایش متوسط دمای هوا با کمبود شدید آب روبرو شده است؛ در زمان حاضر دو سوم از وسعت این دریاچه به شوره زار تبدیل شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: