پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
به دنبال بارش برف در شهرستان عجب‌شیر اتفاق افتاد
عجب شیر ما - رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب‌شیر از انتقال سه بانوی باردار در روستاهای برف‌گیر این شهرستان خبر داد و گفت: در یکی از این مأموریت‌ها بچه در راه انتقال به بیمارستان و داخل آمبولانس به دنیا آمد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محسن قادری امروز جمعه در گفت‌و‌گو اظهار داشت: ساعت سه بامداد روز جمعه افراد حاضر در یکی از پایگاه‌های امداد جاده‌ای فوریت‌های پزشکی برای امداد رسانی به مادران گرفتار در برف در روستاهای «هرگلان» و «آلمالو» که از دور افتاده‌ترین روستاهای بخش «قلعه‌چای» حضور یافتند.

وی اضافه کرد: تکنسین‌های پایگاه عجب‌شیر و به علت برف‌گیر بودن جاده با همراهی تیم امداد و نجات هلال احمر بناب عازم روستای «هرگلان» برای انجام اقدامات درمانی عازم شدند.

قادری اضافه کرد:  اعزام این دو تیم با هماهنگی اپراتوری فوریت‌های پزشکی شهرستان بناب برای نجات بانوی 22 ساله باردار اعزام و با اقدامات درمانی به بیمارستان بناب انتقال داده شد که همزمان مورد خانم باردار دیگری در روستای «المالو» گزارش شد.

وی گفت: در هر یک از خودروهای آمبولانس تیم امدادی پیش از حرکت یک ماما و تجهیزات کامل و مورد نیاز برای زایمان را در آمبولانس قرار داده و با وجود قابل تشخیص نبودن مسیر اصلی، حرکت به سمت روستا آغاز شد.

وی با بیان اینکه سه خودروی آمبولانس شبکه بهداشت و خودروی آمبولانس هلال احمر شهرستان به «هرگلان» و روستای «آلمالو» اعزام شدند، اظهار داشت: بعد از ساعت‌ها تلاش امدادگران در نهایت خودرو را به نزدیکی روستا رسانده و مادر باردار را پس از بررسی علائم بالینی و اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عجب‌شیر ادامه داد: تکنسین‌های اورژانس 115 در اعزام مجدد به روستای «هرگلان» اقوام بیمار که در حال انتقال بانوی 28 ساله باردار بودند، در حین مسیر زایمان انجام شد و تکنسین‌های اورژانس با اقدامات مراقبتی مادر و نوزاد پسر را در سلامتی کامل به بیمارستان عجب‌شیر انتقال دادند.

وی گفت: تیم اعزامی امداد و نجات هلال احمر بناب نخستین بانوی باردار را به بیمارستان انتقال و تکنسین‌های اورژانس 115 عازم روستای المالو شدند و پس از انتقال بانوی 24 ساله باردار به بیمارستان، تماس دیگری مبنی بر درد زایمان بانوی باردار دیگری در روستای «هرگلان» شد.

قادری اضافه کرد: این سه مورد مأموریت انتقال خانم باردار 4 ساعت به طول انجامید و حال هر سه بانو و دو نوزاد متولد شده مساعد است.

وی گفت: روستای «هرگلان» از توابع بخش قلعه‌چای در 50 کیلومتری و روستای «آلمالو» در 35کیلومتری عجب‌شیر واقع شده است.

برچسب ها: عجب شیر ، بهداشت ، بانو
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: