جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
آیت الله مقتدایی:
عجب شیر ما - دبیرشورای عالی حوزه های علمیه گفت: دشمنان اسلام با ایجاد اختلاف های مذهبی میان مسلمانان به خصوص شیعیان و اهل سنت به دنبال حذف اسلام هستند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آیت الله مرتضی مقتدایی روز پنجشنبه در دیدار با شیخ مهدی الصمیدعی، رئیس افتاء علماء اهل سنت عراق و هیات همراه افزود: دشمنان اسلام تمام تلاش خود را برای مقابله با این دین الهی به کار بسته اند و بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف ایجاد اختلاف های مذهبی میان مسلمانان به خصوص شیعه و سنی است.
وی گفت: امروز دشمنان شبهه هایی علیه اعتقادهای شیعه بیان می کنند و عقیده های مذهب شیعه را وارونه جلوه می دهند و شیعه هراسی به وجود می آورند.
دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: در این چند سال اخیر دشمنان با تمام توان وارد میدان شده اند تا میان مسلمانان به خصوص شیعه و سنی اختلاف و تفرقه ایجاد کنند.
مقتدایی با اشاره به لزوم ایستادگی در مقابل تهاجم دشمنان افزود: وظیفه ما و شما این است که برای توده مردم مساله وحدت را بیان کنیم و بگوییم فرقی میان شیعه و سنی نیست و آن ها می توانند برادرانه در کنار یکدیگر زندگی خوبی داشته باشند.
وی خطاب به رئیس افتاء علماء اهل سنت عراق گفت: امروز با توجه به شرایط حساس جهان اسلام وجود عالمانی همچون شما که در راه اسلام و نشر علوم اسلامی مجاهدت ها و اقدام های جهاد گونه داشته اید، یک ذخیره الهی به حساب می آید.
وی با اشاره به اهمیت حضور عالمانی همچون شیخ مهدی الصمیدعی در میان مردم برای تبیین حقیقت های قرآن و نشرحکم های الهی، خاطرنشان کرد: با مجاهدت می توان وحدت را در میان مسلمانان تحکیم و در مقابل توطئه های دشمنان سدی ایجاد کرد.
مقتدایی افزود: وجود عالمانی همچون شما برای مقابله با این جریان ها لازم و راه برای مجاهدت در مسیر تحکیم وحدت باز است.
وی بیان کرد: در امتداد تاریخ ما می بینیم شیعه و سنی بدون هیچ گونه دوگانگی در کنار هم زندگی می کردند، همدیگر را برادر صدا می کردند و به مسلمان بودن هم اعتراف داشتند و این هم در میان عالمان و هم مردم عادی مشخص بود.
مقتدایی گفت: ما پیرو مذهب جعفری هستیم، رئیس مذهب ما امام جعفر صادق (ع) به علمای سایر مذهب ها احترام می گذاشتند و معتقدان به مذهب های دیگر هم از علم و دانش ایشان استفاده می کردند، ما هم باید همان روش را فرا گرفته و به آن عمل کنیم تا وحدت میان مسلمانان روز به روز گسترش یابد.
این دیدار در سالن جلسه های دفتر شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران برگزار شد.
برچسب ها: قم ، آیت الله مقتدایی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: