شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
عجب شیر ما - جمعی از دهیاران شهرستان سقز در کارگاهی آموزشی و اطلاع رسانی با خطرات مین و شیوه رفتار صحیح در مناطق آلوده به مین آشنا شدند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، در این کارگاه یک روزه که روز پنجشنبه به همت جمعیت هلال احمر و همکاری فرمانداری ویژه شهرستان سقز در سالن اجتماعات 39 گولان این شهر برگزار شد، مربیان استانی و شهرستانی به آموزش نحوه رفتار صحیح در مناطق آلوده، شناسایی علایم خطر و هشدار دهنده، پیشگیری از بروز خطر، تقویت اقدامات ایمنی و کمک های اولیه در صورت بروز خطرات پرداختند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سقز در ابتدای آغاز به کار این برنامه علمی آموزشی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه، آگاهی بخشی و آشنایی دهیاران با خطرات مین های برجای مانده از جنگ تحمیلی است.
عبدالرحمن بهرامی افزود: وجود مین های برجای مانده، تهدیدهای زیادی برای شهروندان به همراه دارد و با وجود برنامه های مختلف پاکسازی، هنوز شاهد وجود مین و اثرات منفی آن هستیم.
وی اضافه کرد: دخیل نمودن دهیاران به عنوان مدیران روستا در امر پیشگیری از معلولیت های ناشی از مین و آگاه رسانی و اطلاع رسانی مناسب توسط آنان، اثرات مثبتی به دنبال دارد.
در این کارگاه بیش از 50 دهیار و نیز تعدادی از کارشناسان و داوطلبان هلال احمر حضور داشتند.
در شهرستان سقز 185 دهیار به عنوان مدیر روستا مشغول فعالیت هستند.
برچسب ها: مین ، سقز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: