پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هر اثر تاریخی یک چاه نفت است، گفت: اگر دیروز جذب گردشگر مستحب بود، امروز امری واجب به شمار می‌رود، چراکه می‌تواند با ایجاد اشتغالزایی مانع بسیاری از منکرات و فساد اجتماعی شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، اسماعیل جبارزاده عصر امروز در دیدار با فعالان گردشگری با تبریک انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری در سال 2018 این عنوان را فرصتی برای پذیرش گردشگران جهان دانست و اظهار داشت: باید در این دو سال فرصت باقی مانده فعالان گردشگری زمینه را برای حضور گردشگران جهانی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید همت کنیم تبریز همچون گذشته تبدیل به نگین شهرهای ایران شود، افزود: ما هیچ تفاوتی بین مدیران دولتی، خصوصی و تعاونی قائل نیستیم و معتقدیم همه باید دست به دست هم دهیم تا استان را به جایگاه شایسته و بایسته آن برسانیم و تبریز را در کشور و منطقه خاورمیانه به عنوان شهری جهانی مطرح کنیم.

جبارزاده تصریح کرد: در دو سال گذشته با تلاش‌هایی که صورت دادیم به این هدف نزدیک‌تر شدیم که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت فرش جهان، زیباترین و سالم‌ترین شهر ایران و شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی ماحصل تلاش‌های صورت گرفته ما در این مدت بوده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: این عناوین حاصله فرصت‌های بزرگی هستند که بتوانیم تبریز را به عنوان یک شهر بین‌المللی مطرح کرده و عشق و اشتیاق حضور در تبریز را در بین جهانیان ایجاد کنیم.

این مسئول با بیان اینکه هفته گذشته یک هیئت 100 نفره از جمهوری آذربایجان به  تبریز سفر کرده و همه این 100 نفر با علاقه فراوان در خیابان‌های شهر به گشت و گذار می‌پرداختند، ابراز داشت: امروز اعلام می‌کنیم اگر فعالان گردشگری حامی ما نباشند نخواهیم نتوانست اشتیاق دیدار تبریز را در مردم جهان ایجاد کنیم.

جبارزاده بیان کرد: در مقطعی پذیرای مسئولیت شدیم که بدترین شرایط ممکن برای یک دولت محسوب می‌شد و زمانی که استاندارد شدم می‌دانستم با کمبود امکانات و اعتبارات مواجه هستیم و درآمد نفتی تنها کفاف حقوق و یارانه را می‌دهد نه بیشتر.

وی با اشاره به 266 اثر ملی ثبت شده استان و هر اثر ملی ثبت شده استان را یک چاه نفت دانست و اضافه کرد: من خوشحالم که قیمت نفت به 30 دلار کاهش یافته است چرا که باعث می‌شود ما به خود آییم.

استاندار آذربایجان‌شرقی متذکر شد: چهار پنجم درآمد نفتی در دولت گذشته که از 700 میلیارد دلار تجاوز می‌کرد، صرف واردات می‌شد و افزایش قیمت نفت هیچ تاثیری در زندگی مردم نداشت و اگر این درآمد صرف زیرساخت‌ها می‌شد بسیاری از مسائل کنونی کشور را شاهد نبودیم.

جبارزاده عنوان داشت: نفت 30 دلاری هم تهدید است و با این درآمد نفتی نازل ایام سختی را دولت سپری می‌کند و هم فرصتی است برای شکوفایی سایر ظرفیت‌ها و در این شرایط اگر دیروز جذب گردشگر مستحب بود امروز امر واجبی به شمار می‌رود چرا که می‌تواند با ایجاد اشتغالزایی بسیاری از منکرات و فساد اجتماعی شود.

وی ایجاد زیرساخت و زمینه برای جذب گردشگر را امری اجتناب‌ناپذیر خواند و تاکید کرد: امروز همه موظف هستند در کنار سرمایه‌گذاران همه بخش‌ها و بویژه بخش گردشگری باشند و هر مدیری که در این زمینه سنگ‌اندازی کند با برخورد ما مواجه می‌شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر امروز در هر خانه‌ای دو لیسانس بیکار وجود دارد بخشی از این بیکاری باید از طریق توسعه گردشگری رفع شود، ادامه داد: در مقطع کنونی به دنبال این هستیم که آذربایجان‌شرقی به جز نفت درآمدهای دیگری داشته باشد و تبدیل به استانی خودگردان شود و بخش اعظمی از این مهم از طریق توریست درمانی و گردشگری تامین شود.

این مسئول بیان داشت: وقتی صحبت از ایجاد اشتغال می‌شود همه اذهان متوجه استخدام دولتی هستند و این در حالی است که در شرایط کنونی استخدام دولتی ناممکن است چرا که دولت گذشته 800 هزار نفر استخدام اضافی داشته که تا 30 سال میهمان ما هستند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: ما از دولت فقط باید انتظار تأمین امنیت و سلامت را داشته باشیم و بقیه موارد را بخش خصوصی تامین کند که در این دو مورد دولت تدبیر و امید کارنامه درخشانی داشته است.

وی دستور داد: کمیته ویژه‌ای متشکل از سه معاون استاندار، فرماندار و شهردار تبریز و به دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای تبدیل تبریز به شهر نمونه گردشگری در سال 2018 تشکیل شود که پیگیر امور بوده و اقدامات لازم را با جدیت انجام دهد و اولین جلسه کاری این کمیته از هفته بعد آغاز شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: