پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - April 18 2024
کد خبر: ۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
استاندار گیلان تاکید کرد؛
عجب شیر ما - استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت ایجاد جاذبه های نرم افزاری برای حضور گسترده نوجوانان و جوانان در مساجد گفت: جوان امروز، نیازمند ابزار نوین است و باید زمینه های ایجاد سیستم های نرم افزاری برای حضور آنان فراهم شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی روز پنجشنبه در اجلاس نماز و سنجش دستاوردها که در استانداری گیلان برگزار شد، نماز را فریضه ای اصلی و مهم در اسلام عنوان و بیان کرد: جنبه روحی و روانی نماز به حدی ارزشمند است که آرامش واقعی را در انسان به وجود می آورد.
وی بر ضرورت ترویج فرهنگ نماز بین آحاد مردم تأکید و اضافه کرد: اگر به دنبال جامعه ای سالم، آرام همراه با اعتماد به نفس معنوی هستیم تا بتوانیم با تهدیدات مقابله کنیم، باید فرهنگ نماز را ترویج دهیم.
استاندار گیلان با اشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات در اثرگذاری مطلوب در نسل امروز جامعه افزود: باید به صورت غیرمستقیم برای قشر نوجوان و جوان، ترغیب بیشتری به سوی نماز ایجاد شود.
وی به اهتمام موجود در دستگاه های استان در بخش توسعه فریضه نماز اشاره کرد و گفت: گیلان در این بخش، وضعیت مطلوبی دارد و برای گسترش اقدامات، نیازمند ابزارهای سخت افزاری است که موظف هستیم زمینه را فراهم کنیم.
نجفی همچنین به برگزاری فریضه نماز در سه وقت معین در سواحل استان اشاره و خاطرنشان کرد: پخش اذان از پارک ها ، بوستان ها و مأذنه های شهر، در هر سه وقت جزو برنامه های شهرداران قرار گیرد.
وی بر ضرورت بازسازی و آماده کردن مساجد و اماکن بین راهی و نیز جلوگیری از طولانی شدن زمان برگزاری نماز در دستگاه ها اشاره و اظهار کرد: تلاش شود ضمن اجرای بخشنامه مدت زمان قانونی اقامه نماز (20 دقیقه) در دستگاه ها، از این فرصت تمامی کارکنان و مدیران صرفاً برای اقامه نماز بهره مند شوند.
استاندار گیلان با اشاره به پرداخت 20 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت و بهسازی مصلی ها و مساجد استان در سال گذشته گفت: در سال جاری نیز این تخصیص اعتبار مراحل نهایی خود را سپری می کند.

* اهدای انگشتر متبرک رهبر معظم انقلاب به استاندار گیلان
در این اجلاس، همچنین با اهدای انگشتر متبرک رهبر معظم انقلاب، از استاندار گیلان به سبب فعالیت های حمایتی او در ترویج و توسعه فرهنگ نماز قدردانی شد.
همچنین از اداره کل زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، استانداری گیلان و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به عنوان دستگاه های اجرایی برتر در امر توسعه و ترویج نماز تقدیر به عمل آمد.
برچسب ها: مساجد ، جوانان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: