جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱
عجب شیر ما - استاندار لرستان گفت: در حال حاضر یکهزار و 841 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد که برای تکمیل این طرح ها 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در حاشیه جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی استان در جمع خبرنگاران افزود: این پروژه ها در قالب 695 طرح نیمه تمام استانی، ملی و ملی استانی شده هستند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این طرح ها اظهار داشت: با توجه به حجم بالای این طرح ها، تخصیص دولتی برای تعیین تکلیف آن کافی نبوده و استان مجبور است با فراخوان بخش خصوصی ، روند تکمیل و بهره برداری این طرح ها را تسریع ببخشد.
وی ادامه داد: با شرایط فعلی و با شرط اینکه هیچگونه پروژه جدیدی در استان آغاز نشود، 12 سال زمان برای اتمام این طرح ها با استفاده از اعتبارات دولتی نیاز است.
استاندار لرستان گفت: طرح های نیمه تمام در سراسر کشور وجود دارد و دولت در این راستا اجازه واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی را صادر کرده که باید از این مهم به عنوان یک فرصت طلایی استفاده شود.
بازوند تصریح کرد: برخی مدیران درقبال واگذاری طرح هابه بخش خصوصی مقاومت می کنند که این دیدگاه باید عوض شده و مدیران خود برای تعیین تکلیف پروژه های عمرانی پیشقدم شوند.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید در خصوص واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی اطلاع رسانی گسترده ای داشته باشند گفت: از مدیران دستگاههای مختلف خواسته شده لیست طرح های قابل واگذاری را به استان ارایه دهند.
بازوند اضافه کرد: با توجه به عدم استقبال چشمگیر مدیران از این فرصت، ازاین پس باید دلایل عدم موافقت برای واگذای طرح ها به بخش خصوصی اعلام شود و در صورت موجه نبودن این دلایل ، کمیسیون نهایی با اختیارات ویژه در این رابطه تصمیم گیری خواهد کرد.
وی ادامه داد: طرح واگذاری پروژه های نمیه تمام به بخش خصوصی به عنوان پایلوت برای 60 هزار پروژه در کشور در دست اجرا است.
بازوند گفت: همچنین در برنامه ریزی های انجام شده دو هزار طرح ملی کلان و نیمه تمام کشور با اعتبار 450 تا 500 هزار میلیارد تومان نیز برای واگذاری به بخش خصوصی معرفی می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: