جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
عجب شیر ما - آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید گفت: ولایت مطلقه فقیه رکن پایه انقلاب اسلامی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن تاکید ویژه داشتند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، وی روز پنجشنبه در همایش بصیرت که با حضور جمع کثیری از مسئولان و مردم اراک در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد، افزود: اقتدار و عظمت ایران اسلامی مرهون وجود با برکت مقام معظم رهبری است و آحاد جامعه باید پشتیبانی و حمایت مطلق از معظم له را در دستور کار خود قرار دهند.
آیت الله نوری همدانی ادامه داد: اگر چه کشورهای اروپایی و آمریکا از ارتشی قدرتمند و جنگ افزارهای فوق پیشرفته بهره مند هستند ، اما اطاعت سربازان آن ها از روی جبر و سختگیری است، در صورتی که ملت ایران مقام معظم رهبری را پدر معنوی خود می دانند و با یک اشاره ایشان با دست خالی وارد میدان عمل می شوند.
این مرجع تقلید بیان کرد: وجود مقام معظم رهبری برای ملت ایران یک موهبت ارزشمند از سوی خداوند است ومردم باید همواره شکر گزار این نعمت الهی باشند و با تمام وجود از ایشان حمایت کنند.
وی یادآوری کرد: آموزه های دین مبین اسلام و مکتب اهل بیت نیز یکی از مولفه های مهم در انقلاب اسلامی به شمار می رود و امام راحل از سال 1341 تا پیروزی انقلاب اسلامی همواره تلاش می کردند تا اسلام ناب را که به حاشیه رفته بود احیا و اصول انقلاب اسلامی را بر اساس آن تدوین کنند.
آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: حمایت های بی دریغ مردم از امام خمینی(ره) جرقه های انقلاب را در سال 1341 روشن کرد و در طول 16 سال همواره سخنرانی های امام راحل نقل محافل بود.
وی ادامه داد: احترام به مردم، رفع نیازهای آن ها، توجه ویژه به اقشار پایین جامعه و تلاش برای بالا بردن وضعیت معیشتی مردم باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد چرا که مردم حق بزرگی به گردن انقلاب دارند.
این مرجع تقلید اضافه کرد: ملت سلحشور ایران اسلامی در جریان انقلاب و دفاع مقدس، با حضور در خیابان ها و جبهه های نبرد حق علیه باطل مردانه در مقابل توطئه های دشمنان ایستادند و بسیاری از جوانان نیز خون خود را در راه انقلاب اسلامی نثار کردند و اینک وظیفه مسئولان و دولتمردان است که پاسخ موثر به این حمایت های بی دریغ مردم را بدهند و با تقویت وضعیت معیشتی، از آن ها قدردانی کنند.
وی بیان کرد: آموزه های اسلامی ناب و ارزش های اخلاقی از مهمترین پایه های ایدئولوژی انقلاب اسلامی است و علما و روحانیون به عنوان مروجان آموزه های دین اسلام و سیره اهل بیت(ع) وظیفه دارند با حضور در متن جامعه، خود را به مردم نزدیک تر کرده و آحاد جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان را به راه راست هدایت کنند.
آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: علمای اسلام به خصوص مذهب مقدس تشیع باید علاوه بر درس و بحث دینی، خود را به سلاح علم ودانش روز دنیا تجهیز کرده و حتی آماده مناظره با علمای مذاهب دیگر داشته باشند.
وی گفت: هدایت آحاد جامعه اسلامی در زمان غیبت کبری بر عهده علما است، بنابراین جامعه روحانیت باید به این وظیفه حساس خود واقف باشند و با رعایت اخلاق و کسب علم و دانش خود را به عنوان الگویی تمام نما از محبان اهل بیت(ع) در جامعه معرفی کنند.
این مرجع تقلید بیان کرد: بیش از 57 هزار حدیث شریف از پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) از سوی علمای بزرگی همچون شیخ کلینی، شیخ مفید، علامه مجلسی و دیگر علمای مذهب مقدس تشیع جمع آوری، بررسی و در اختیار مردم قرار دارد و این مهم نشان از زحمات شبانه روزی آن ها دارد و هم اکنون نیز جامعه روحانیون مذهب مقدس تشیع باید با الگوگیری از علمای پیشین در راستای تشریح و تبیین ارزش های دین مبین اسلام در جامعه، بیش از پیش تلاش کنند.
وی ساخت حوزه های علمیه در نقاط مختلف جهان اسلام برای ترویج اصول این دین مبین و سیره اهل بیت(ع) را یکی دیگر از وظایف اصلی روحانیون عنوان کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: امروز به برکت وجود حوزه های علمیه در نقاط مختلف ایران اسلامی به خصوص حوزه علمیه قم، علمای بسیاری پرورش یافته اند که تعداد قابل توجهی از آن ها از قبیل شیخ زکزاکی، شیخ نمر و سید حسن نصرالله در نقاط مختلف جهان به ترویج آموزه های قرآن کریم و سیره اهل بیت(ع) مشغول هستند.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی بیان کرد: کشور ایران به عنوان طلایه دار مذهب مقدس تشیع در تمام جهان وظیفه سنگینی در خصوص ترویج سیره اهل بیت(ع) دارد که علما و روحانیون باید با تحصیل علوم دینی نقش خود را در این خصوص به خوبی ایفا کنند.
وی، وحدت را مهمترین نیاز جهان اسلام عنوان کرد و گفت: دشمنان دین اسلام از اختلاف و تفرقه بین مسلمانان به نفع خود استفاده می کنند بنابراین برای جلوگیری از نفوذ دشمنان به جهان اسلام باید وحدت و همدلی در دستور کار آحاد مردم در جوامع اسلامی قرار بگیرد.
آیت الله نوری همدانی همچنین قرار است در آئین بهره برداری از حوزه علمیه خاتم الانبیاء اراک شرکت کند.
در آئین سخنرانی آیت الله نوری همدانی محمود زمانی قمی استاندار مرکزی، جمعی از مسئولان اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: