جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
مستطيل شيشه اي تالار
عجب شیر ما - این روزها چشم اهالی تالار به اخبار اقتصاد کلان دوخته شده و این در حالیست که اخبار ضد و نقیض رسیده از بودجه سال آینده و برنامه ششم بیش از همه سرمایه گذاران را درگیر خود کرده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از بورس نیوز، با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 94.10.05 شاخص بازار اول ( تالار اصلي) با 42 واحد کاهش به رقم 42124 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 349 واحد افزایش عدد 139419 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 6 واحد افزایش به رقم 23915 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 51 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فولاد" با 18 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.9 واحد افزایش به رقم 677 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1106 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1458 میلیارد ریال رسید.

معاملات روز جاری بازار سرمایه همانند روزهای گذشته آغاز و با همان روند تعادلی به پایان رسید البته در این بین تعداد نمادها و گروه های دارای روند صعودی نسبت به روزهای گذشته بهتر بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، این روزها چشم اهالی تالار به اخبار اقتصاد کلان دوخته شده و این در حالیست که اخبار ضد و نقیض رسیده از بودجه سال آینده و برنامه ششم بیش از همه سرمایه گذاران را درگیر خود کرده است.

اما بازار سرمایه در شرایط فعلی فارغ از هر گونه توجهی به اخبار و اتفاقات در حال سپری کردن روندی است که شاید بتوان آن را بهشت حقوقی ها نام نهاد.

چراکه در شرایط فعلی عمده خریداران سهام شرکت ها حقوقی ها هستند و بیشتر فروشندگان حقیقی های بازار می باشند اما فقط تنها سوالی که باقی می ماند اینست که فروشندگان با چه نگاه و توجهی دست به چنین اقدامی می زنند.

واقعاً حقیقی های بازار که قطعاً اغلب آنها با فروش سهام خود در قیمت های فعلی اقدام به شناسایی زیان می کنند، چه آینده ای را برای بورس متصور هستند؟ آیا فکر می کنند روند از این هم بدتر خواهد شد؟

شاید بهتر باشد از این به بعد اهالی تالار اندکی در فروش سهام خود تأمل کنند، ممکن است روزی رسد که مجبور شوند سهام واگذار کرده خود را به قیمتی بالاتر از فروش مجدداً جایگزین کنند و از همه مهم تر آنست که شاید آن روز خیلی دیر نباشد.

برچسب ها: بورس ، ایران ، تالار بورس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: