پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی از صدور مجوز فعالیت برای ۳۰ تشکل سیاسی در استان در دو سال اخیر خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم  و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، اسماعیل جبارزاده در جمع نمایندگان احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی استان، حضور حداکثری مردم در انتخابات را در تثبیت اهداف و پایه‌های نظام اسلامی مؤثر دانست و اظهار داشت: با آغاز مرحله جدیدی از تعامل نظام در عرصه بین‌الملل، همراهی مردم نقش مهمی در این برهه خواهد داشت.

وی با بیان این که انتخابات، رسمی‌ترین حضور مردم در صحنه است، افزود: حضور مردم در انتخابات کاملاً مستند و شمارش‌شده است، در نتیجه میزان مقبولیت نظام و دولت از میزان مشارکت مردم در انتخابات مشخص می‌شود.

جبارزاده با بیان این که حضور مردم و سلامت انتخابات برای دولت مهم است، گفت: ما متعهدیم انتخاباتی سالم بر اساس قانون برگزار کنیم و امانت‌دار خوبی برای رأی مردم باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که هیئت‌های اجرایی و نظارت استان برای برگزاری انتخابات هیچ اختلافی ندارند، افزود: مردم از اختلاف و تنش بیزارند و ما متعهدیم روحیه همدلی و صمیمیت خود را حفظ کنیم.

جبارزاده بر لزوم پرهیز کاندیداها از تخریب یکدیگر تاکید کرد و گفت: هر شخص یا گروهی با بیان ویژگی‌های خود، خود را اثبات کند و رأی خود را در گرو تخریب دیگران نبیند، چرا که مردم ما آگاه هستند و به تخریب و بداخلاقی بها نمی‌دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: قطعاً در کنار یک دولت قوی و مقتدر، باید مجلسی به‌روز و برخوردار از تمام شاخصه‌های مثبت حضور داشته باشد و امیدواریم با انتخاب مردم که همیشه آگاهانه بوده، شاهد تشکیل مجلسی باکیفیت و متناسب با ملت بزرگوار ایران باشیم.

وی با بیان این که رأی مردم بهترین انتخاب است، افزود: لازمه تشکیل مجلس خوب، حضور افراد عاقل، توانمند، باسواد، متخصص، صالح و خدمتگزار در صحنه انتخابات است و مهم این است که نماینده مجلس فارغ از گرایش سیاسی، دلسوز مردم و انقلاب باشد و از منافع شخصی خود به نفع مردم بگذرد.

جبارزاده همچنین حضور سلایق مختلف را عاملی در جهت بهبود کیفیت مجلس ذکر کرد و گفت: حضور گرایش‌های مختلف سیاسی و حتی افرادی از صنوف مختلف در مجلس ضروری است.

وی، حضور افراد مؤثر و مورد وثوق در عرصه انتخابات را یکی از عوامل تقویت مشارکت مردم دانست و از تشکل‌های سیاسی خواست ضمن حضور فعال در صحنه انتخابات و تشویق مردم به حضور در پای صندوق‌های رأی، افراد مؤثر را نیز به حضور در این عرصه حساس و سرنوشت‌ساز دعوت کنند.

استاندار آذربایجان شرقی حضور تشکل‌ها و احزاب را ضرورت اجتناب‌ناپذیر سلامت اداری و اجرایی کشور عنوان کرد و گفت: دولت یازدهم نسبت به فعالیت‌های احزاب دید مثبتی دارد.

وی با بیان این که یکی از راه‌های تجربه شده برای حضور مردم در صحنه، تشکیل احزاب است، افزود: ما نه تنها با فعالیت احزاب در چارچوب قانون اساسی و مقررات نظام موافق هستیم بلکه تلاش کرده‌ایم حمایت عملی خود را از احزاب نشان دهیم.

جبارزاده از صدور مجوز فعالیت برای 30 تشکل سیاسی در استان در دو سال اخیر خبر داد و گفت: بنای ما از ابتدای حضور در استان ایجاد فضای باز سیاسی قانونی بوده و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این که حمایت از فعالیت‌های قانونی احزاب را وظیفه خود می‌دانیم، افزود: احزاب جزو گروه‌های مرجع جامعه هستند و ما در کنار همه احزاب و تشکل‌های سیاسی از هر گرایشی هستیم.

جبارزاده با بیان این که تشکل‌های سیاسی برای فعالیت حتماً باید مجوز داشته باشند، افزود: با تشکل‌ها و گروه‌های بدون مجوز که بخواهند بر موج انتخابات سوار شوند برخورد می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تکرار پیشنهاد چند ماه گذشته خود مبنی بر ایجاد تشکلی فراگیر برای انسجام احزاب و گروه‌های سیاسی استان، گفت: از ایجاد این تشکل هدف سیاسی نداریم و به دنبال بهره‌گیری از توان احزاب در جهت توسعه استان هستیم.

جبارزاده مقطعی بودن فعالیت احزاب را یکی از آسیب‌ها دانست و گفت: مقطعی بودن به این خاطر است که احزاب به جز ایام انتخابات، موضوعی برای فعالیت ندارند، لذا ما آماده‌ایم در موضوعات مختلف و مبتلابه استان از توان فکری احزاب و تشکل‌های سیاسی استفاده کنیم.

وی، حوزه فرهنگی را یکی از عرصه‌های مهم فعالیت برای احزاب دانست و گفت: این که گفته می‌شود کار فرهنگی در استان انجام نمی‌شود به دلیل نبود نسخه فرهنگی مشخص است که احزاب می‌توانند این خلاء را پر کنند.

جبارزاده تصریح کرد: از هر ایده‌ای که توسط تشکل‌های سیاسی از هر تفکر و گرایشی مطرح شود استقبال می‌کنیم و مهم این است که این تشکل‌ها دلسوز استان و مردم باشند.

وی با بیان این که فلسفه حضور ما در استان، خدمت به مردم و حل مشکلات است، افزود: در این راستا خود مردم و گروه‌های سیاسی و مرجع باید در کنار مسئولان استان باشند.

در این نشست نمایندگان احزاب، تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی استان نیز دیدگاه‌های خود را در مورد انتخابات هفتم اسفند و همچنین مسائل مهم استان بیان کردند.

برچسب ها: احزاب ، تبریز ، استانداری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: