جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
عجب شیر ما - رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: با وجود فتاوای مقام معظم رهبری بعضی از موضوعات در جامعه هیچگونه جایگاهی ندارد و اینکه مردم در روز عاشورا قمه زنی می کنند اصلاً جایز نیست و باعث سوء استفاده کردن دشمنان نیز می شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از روابط عمومی دادگستری شهرستان اهر، حجت الاسلام محمدعلی نظری در جلسه پیشگیری از جرم با محوریت آسیب های عزاداری ماه محرم، گفت: واقعاً ماه محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته و آزادی، اخلاق و دین داری از پیام های این ماه است.

وی نظام مقدس جمهوری اسلامی را برگرفته از مکتب عاشورا برشمرد و بیان کرد: همه باید بر موضوع سنتی و حفظ آیین های عزاداری تلاش کنند و با گذشت قرن ها از واقعه عاشورا همچنان نهضت امام حسین(ع) در جهان اسلام زنده است.

نظری با اشاره به اینکه واقعه کربلا برای خون ریزی، فساد و تباهی رخ نداده است، تصریح کرد: سید الشهداء با قیام خود نه تنها امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیا کرد بلکه وحدت و یکپارچگی شیعیان را به ارمغان آورده است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر اظهار کرد: دین اسلام هم مذاکره، عقل و منطق را قبول کرده و هم مدعی صلح و سازش بوده و از طرفی هیچگونه ظلم و ستم را قبول نکرده و نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان، خشن نشان دادن چهره اسلام است، اضافه کرد: برخی ها بعضی بدعت و خرافه ها را وارد مکتب عاشورایی کرده اند تا مردم را از اهداف اصلی خود دور کنند.

نظری عنوان کرد: با وجود فتاوای مقام معظم رهبری بعضی از موضوعات در جامعه هیچگونه جایگاهی ندارد و اینکه مردم در روز عاشورا قمه زنی اصلاً جایز نیست و باعث سوأ استفاده کردن دشمنان نیز می شود.

رئیس دادگستری شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه آسیب های غزاداری ماه محرم در این شهرستان کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: احیای آیین های سنتی عزاداری در صدر اولویت ها قرار گرفته که برای احیای این فرهنگ اصیل هیئت های عزاداری از هرگونه وسیله ای که موجب آزار مردم شده خودداری کنند. فرهنگ سازی مناسب ترین راه برای کاهش آسیب های عزاداری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر نیز گسترش بدعت و تشیع لندنی در بین هیئت های عزاداری را نگران کننده دانست و افزود: وجود علائم و پرچم های نامناسبی که ریشه ندارد و نماد صلیب بوده متأسفانه افزایش یافته که باعث خدشه دار کردن سنت های عزاداری می شود.

یعقوب شهبازپور به برخی آسیب های عزاداری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بی حجابی بانوان نظاره گر دسته جات، عزاداری با بدن های لخت، استفاده از موسیقی های مبتذل، استفاده از آلات و ادوات عرف شرع، اختلات غیرعرفی زن و مرد در خیابان، حمل تصاویر خیالی ائمه معصومین، قمه زنی، جدایی دین از سیاست، اظهارات مطالب علیه دین و برخورد کاسب کارانه مداحان در جمع آوری نذر موجب شده تا عزاداری ها از مسیر اصلی خود دور شود.

وی اضافه کرد: نقد مطالب غیر واقعی و غیر مستند از واقعه عاشورا، رفتارهای ناشایست در هنگام عزاداری ها که متأسفانه از آسیب ها و آفت های عزاداری در شهرها و کشور از طریق خرافات وارد فرهنگ شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با بیان اینکه برخی موضوعات عناوین مجرمانه ندارد و باید از فرهنگ سازی اقدام شود، بیان داشت: قمه زنی طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حرام و دور از شأن و منزلت شیعه بوده که بایستی با این افراد برخورد شود.

وی جهت دار کردن عزاداری های ماه محرم مهم ترین عامل در کاهش آسیب ها خواند و گفت: جذب جوانان و نوجوانان، پرداختن به موضوعات مختلف و شبهات دینی و افزودن مهر و محبت و ارادت مردم به ائمه اطهار باعث کاهش آسیب های عزاداری می شود.

شهبازپور در پایان خاطرنشان کرد: هر ایستگاه صلواتی که بدون مجوز فعالیت و ایجاد ترافیک کند با دستور دادستانی برخورد می شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: