جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۳
عجب شیر ما - اولین همایش دانش آموزی نخبگان پژوهشگر با هدف ایجاد انگیزه برای ورود به فضای نواندیشی و پژوهشگری با شرکت بیش از300 دانش آموز در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عجب شیر برگزار شد.
همایش نخبگان پژوهشگر در عجب شیر برگزار شد
  به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مسوول کانون پژوهشی و کارآفرینی آموزش و پرورش عجب شیر روز سه شنبه دراین همایش گفت: آشنایی شرکت کنندگان با خلاقیت و روش های کاربردی برای ایده های پژوهشی، تبیین جایگاه واقعی پژوهش و خلاقیت دانش آموزی، ارایه مدل استاندارد و موفق برای تربیت گام به گام دانش آموزان مستعد پژوهشگر با تاکید بر روحیه کارآفرینی، شرکت در مسابقه های آتی و عملیاتی کردن طرح ها و اختراع ها از اهداف برگزاری این همایش است.
محمد سبزی، با اشاره به اینکه دانش و فناوری به سرعت در حال حرکت است، افزود: باید محیط ایجاد خلاقیت و نوآوری برای شکوفایی خلاقیت دانش آموزها فراهم شود و این اتفاق باید از مرحله شکل گیری ایده تا نمونه سازی و تولید تجاری ادامه یابد.
وی، با تاکید بر لزوم تغییر نگرش به موضوع خلاقیت، یادآوری کرد: خلاقیت و ایجاد زمینه برای شکوفایی آن از مسائل مهمی است که والدین دانش آموزها باید توجه ویژه ای به آن داشته باشند.
مسئول کانون پژوهشی و کارآفرینی آموزش و پرورش اظهار داشت: دوران دانش آموزی، مقطعی بسیار حساس است و والدین باید با اجرای روش های مختلف، موجبات شکوفا شدن هرچه بیشتر خلاقیت آنان را فراهم کنند.
سبزی ادامه داد: خلاقیت امری اکتسابی بوده و در سنین پایین تر بهتر می توان با افراد دراین خصوص کار کرد و استعدادهای آنان را به فعلیت رساند.
وی، با بیان این که دراین همایش 300 طرح علمی و اختراع دانش آموزها با حضور نخبگان استانی و کارشناس ها مورد بررسی قرار گرفت، گفت: از این تعداد 50 طرح برگزیده شد که با حمایت فرماندهی قرارگاه نخبگان سپاه عاشورا این طرح ها حمایت و عملیاتی خواهند شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: