جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: خروج هیئات مذهبی از مساجد قابل قبول نیست.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری ظهر امروز در همایش استانی اعضای ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت کاهش آسیب‌های هیئت مذهبی و ساماندهی شئون مذهبی تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تداوم نهضت عاشورا را در انقلاب اسلامی متجلی دانست و گفت: فرزندان انقلابی جان خود را با تاسی به سرور و سالار شهیدان تقدیم اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کردند و خانواده‌های شاهد نیز همه چیز خود را تقدیم این نظام کردند.

وی بیان کرد: امروز نیز دشمن از مقابله با نظام جمهوری اسلامی ایران دست نکشیده و تلاش دارند تا با نبرد نرم و مقابله با تفکر حسینی در جامعه به اهداف خود برسند و در این زمینه مقابله مستقیمی صورت نخواهند داد.

شبستری تصریح کرد: آنان تلاش دارند تا به نام اسلام و به نام دین انحراف ایجاد کنند و اگر امروز اسلام در تمام جهان در حال رشد و نفوذ است، آنان با تولید گروه‌هایی مانند داعش و طالبان درصدد مقابله با این حرکت هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: عده‌ای فریب خورده دنباله‌رو این انحرافات شده‌اند و چهره منفی و خشنی از دین اسلام ارائه می‌دهند و آن را دین خشونت و دین وحشگیرانه معرفی می‌کنند.

وی یادآور شد: این حرکت‌های منفی دشمن مقطعی بوده و آنان نخواهند توانست تاثیری ماندگار در دین اسلام به جا بگذارند چرا که حمایتی معنوی و خارج از  اراده افراد عادی وجود دارد و منتظر مصلح جهانی هستیم.

شبستری فعالیت ده‌ها ماهواره انحرافی را نگران کننده دانست و گفت: این ماهواره‌ها و حرکت‌های انحرافی و بدعت‌ها در برخی هیئت‌های مذهبی وجود دارد و پول‌های کلانی در این زمینه هزینه می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از خلاهای هیئت مذهبی کمبود روحانیون آگاه و به روز است و در برخی هیئت مذهبی حرکت‌هایی صورت می‌گیرد که جوانان در آنها طرد می‌شود و این اقدام‌ها نباید صورت گیرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی خروج هیئت مذهبی از مساجد و چادرزنی در خیابان‌ها و ایجاد جایگاه‌های ویژه برای تماشای دسته‌های سوگواری را غیرقابل قبول دانست و گفت: جوانان ما در مرحله اول باید رفتار حسینی را یاد بگیرند و به آن عامل باشند و عزاداری‌های ما باید همراه با معرفت باشد.

وی گفت: جوانان امروز جامعه اسلامی پرسشگر هستند و بعد تعبدی کمتر شده و در این میان نقش روحانیون مهم و برجسته است و علما نباید خود را از هیئت مذهبی جدا کنند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی با بیان اینکه برخی هدایا به هیئت مذهبی از سوی کاندیداها داده می‌شود گفت: این اقدام تخلف محسوب شده و در صورتی که از آن مطلع شویم برخوردهای لازم و قانونی صورت می‌گیرد و نباید این تصور به وجود بیاید که هیئتی برای فردی خاص کار کند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: بیان سخنان جناحی در هیئت مذهبی نیز قابل قبول نیست و نباید سخنان جناحی و حزبی در جلسات به نام دین و عقاید مذهبی بیان شود.

وی یادآور شد: برخی انحرافات در مجالس بانوان و حضور افراد بی‌سواد به نام مبلغ دینی دیده می‌شود که موجب انحراف و تنزل در هیئت مذهبی می‌شود.

شبستری تاکید کرد: استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی و نیز شیوه‌های جدید تبلیغ دینی لازم و ضروری است و بسیاری از مسائل جاری جامعه را می‌توان از طریق این شبکه‌ها رصد کرد.

برچسب ها: مذهب ، تبریز ، شبستری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: