پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
علیلو:
عجب شیر ما - رئیس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودرو گفت: تا پیش از اجرای تحقیق و تفحص از صنعت خودرو من تصور می‌کردم مافیایی به نام مافیای خودرو وجود ندارد، اما پس از این تحقیق و تفحص متاسفانه باید بگویم که خودرو مافیای گسترده‌ای دارد. و متاسفانه در همه جا نیز نفوذ کرده و شاید در بین مسئولین نیز این نفوذ وجود داشته باشد.
خبرهای خوشی از قطب سوم خودروسازی به زودی دریافت می‌شودبه گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری خانه ملت؛ علی علیلو اظهار داشت: چند روز گذشته جلسه‌ای با مسئولین قوه قضاییه و حجت‌الاسلام رئیسی برای پیگیری احکام قضایی مربوط به تحقیق و تفحص از صنعت خودرو داشتم و ایشان نیز برای پیگیری این موضوعات قول مساعد دادند. اما باید توجه داشت که تا زمانی که برخی حمایت‌های بی‌حساب از صنعت خودرو وجود داشته باشد شاهد پیشرفت این صنعت نخواهیم بود.

وی افزود: تخلفات مالی، قراردادی و اداری گسترده‌ای در صنعت خودرو و مخصوصا در خودروسازان بزرگ وجود داشته که همه آنها در تحقیق و تفحص ها آمده است و لازم است با پیگیری مسئولین این موضوعات به سرانجام برسد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که کیفیت خودرو یک موضوع مهمی در کشور است گفت: مجلس به طور جدی پیگیر کیفیت در صنعت خودرو است، اما باید عرض کنم که ریشه مشکلات صنعت خودرو در ساختار مدیریتی آن است و تا زمانی که مدیریت دولتی در خودروسازی حاکم است امکان افزایش کیفیت جدی در خودرو وجود ندارد و هرگاه پای دولت در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی وجود داشته است انحصار و رانت نیز به وجود آمده و وضع کنونی صنعت خودرو وضعی است که دولت‌ها از گذشته تا حال به وجود آورده‌اند.

وی ادامه داد: پای مافیای خورو در دولت‌ها بوده و در همین دولت نیز هست. و به همین دلیل مسئولینی که در گذشته نگاه ویژه‌ای به صنعت خودرو داشته‌اند وقتی مسئولیت مرتبط را بر عهده می‌گیرند دچار انفعال می‌شوند و این انفعال نتیجه مافیای خودروست که با بقای انحصار در این صنعت به اهداف خود می‌رسد.

به گزارش ایسنا؛ وی در پایان تصریح کرد: به زودی خبرهای خوشی از قطب سوم خودروسازی دریافت خواهد کرد و این برنامه در حال پیگیری است. هر چند که به دلیل برخی فشارهای اقتصادی و محدودیت‌ها این کار کمی کند پیش می‌رود اما قطعا ایجاد قطب سوم خودروسازی در حال پیشرفت است.
برچسب ها: خودرو ، علیلو ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: