پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۷
عجب شیر ما - فرمانده انتظامي تبريز از کشف 235 قطعه اشياء عتيقه و آثار باستاني و دستگيري چهار قاچاقچي حرفه‌اي خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، سرهنگ "فرهنگ نوروزي" گفت: در پي دريافت گزارشي مبني بر خريد و فروش آثار باستاني و عتيقه توسط افراد غير بومي در منطقه اي از تبريز، بررسي موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.

 

وي افزود: ماموران کلانتري 15 پاستور با انجام اقدامات اطلاعاتي و بهره گيري از شيوه هاي پليسي، موفق به شناسايي متهمان و محل نگهداري اين اشياء شدند.

 

نوروزي با اشاره به اينکه ماموران با هماهنگي دستگاه قضائي در عمليات غافلگيرانه، چهار قاچاقچي حرفه‌اي را دستگير کردند، افزود: در بازرسي از مخفيگاه آن‌ها، 235 قطعه اشياء عتيقه و باستاني در انواع مختلف کشف شد.

 

اين مقام انتظامي تصريح کرد: براساس اعلام کارشناسان، اشيای عتيقه کشف شده شامل سکه هاي تاريخي و مجسمه هاي کوچک سفالي بوده و به احتمال زياد متعلق به دوره هاي مختلف تاريخي از جمله اشکاني، ساساني و يوناني است که برآورد قيمت ريالي آنها نياز به بررسي و مطالعه بيشتر کارشناسان امر دارد.

 

وي با اشاره به اينکه آثار مکشوفه به اداره کل ميراث فرهنگي آذربايجان شرقي تحويل داده شد، خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکيل پرونده مقدماتي جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شدند.

 

فرمانده انتظامي تبريز در پايان ضمن تشکر از تعامل و همکاري شهروندان با پليس در راستاي برقراري نظم و امنيت، از آنان خواست درصورت کسب هرگونه خبر مبني بر قاچاق اشياء عتيقه و سرمايه هاي ملي، موضوع را سريعا به پليس 110 اطلاع دهند.

برچسب ها: عتیقه ، تیریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: