جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
با موافقت نمایندگان؛
عجب شیر ما - نمایندگان مردم در خانه ملت، استفاده از کارت ملی را برای رأی‌دهندگان در انتخابات مجاز کردند که بر این اساس،‌ در انتخابات الکترونیکی نیز ملاک اخذ رأی از رأی‌دهندگان، احراز عدم ثبت رأی در سامانه انتخاباتی پیش از مراجعه فرد به حوزه انتخابیه است و در این‌خصوص عدم درج مهر در شناسنامه ملاک نیست.
استفاده از کارت ملی برای رأی‌دهندگان در انتخابات مجاز شد

به گزارش عجب شیر ما به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه 22 مهر) در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با اصل ماده 4 این طرح با 124 رأی موافق، 5 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 4 این طرح، استفاده از کارت ملی برای رأی‌دهندگان در انتخابات مجاز شد؛ پیش از این، وجود شناسنامه الزامی بود.

همچنین یک تبصره به شرح زیر به‌عنوان تبصره 6 اضافه می‌شود:

بر اساس تبصره6 در انتخابات الکترونیکی ملاک اخذ رأی از رأی‌دهندگان، احراز عدم ثبت رأی در سامانه انتخاباتی پیش از مراجعه فرد به حوزه انتخابیه است و در این‌خصوص عدم درج مهر در شناسنامه ملاک نیست.

در ادامه نمایندگان با رفع ابهام در ماده 2 این طرح نیز با 146 رأی موافق، 2 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

در ماده 2 این طرح آمده است؛ ماده 8 قانون به شرح ذیل اصلاح و تبصره‌های آن ابقا می‌گردد.

براساس ماده 8 نماینده در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین انتخابات میان‌دوره با کسب حداکثر اکثریت نسبی به هر میزان انتخاب می‌گردد.
برچسب ها: انتخابات ، مجلس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: