جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
رییس پلیس استان آذربایجانشرقی :
عجب شیر ما - سرهنگ حسین محمودی اعلام کرد با تلاش مجدانه وشبانه روزی همکاران 80 درصد جرایم سایبری استان در مدت سپری شده از امسال کشف شده است.

به گزارش عجب شیر ما؛ سرهنگ حسین محمودی اعلام کرد با تلاش مجدانه وشبانه روزی همکاران 80 درصد جرایم سایبری استان در مدت سپری شده از امسال کشف شده است.

وی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان از آسیب‌های اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های پلیس فتا یاد کرد و گفت تلاش ما بر این است تا نوجوانان وجوانان و خانواده‌ها از آسیب‌های فضای مجازی در امان باشند. در سایه فعالیت‌های شبانه روزی توانسته‌ایم همواره چشمان همیشه بیدارنظام در فضای سایبری باشیم.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی با اشاره به آمادگی پلیس فتا برای کمک گرفتن از تشکل‌های مردم نهاد به شهروندان توصیه کرد که به هنگام اتصال به اینترنت آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی را مد نظر قراردهند و از شرکت‌های معتبرنرم افزاری اقدام به دانلود نرم افزار کنند تا ایمنی خود را بالا ببرند.

ایشان با اشاره به خطرات دانلود نرم افزارهای اینترنتی از سایت‌های غیر مطمئن اضافه کرد: کسانی که وبگردی می‌کنند باید مراقب آلودگی احتمالی ناشی ازدانلود نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مورد نیازشان باشند، چون ممکن است این اپلیکیشن‌ها آلوده به انواع ویروس‌ها بوده و موجب بروز مشکلات امنیتی برای کاربران گردد.

محمودی ادامه داد: شهروندان باید از ذخیره کردن اطلاعات صوتی و تصویری خود در گوشی‌های تلفن همراه و لپ‌تاپ‌ها خوداری کنند و در مواقع تعمیر گوشی تلفن همراه، رمز عبور مناسب روی آن قرار دهند. وی از نشر اکاذیب و جرایم اقتصادی به عنوان بیشترین مصادیق جرم در فضای سایبری استان نام برد و اظهار داشت: عدم آگاهی و شنا خت افراد از نحوه فعالیت درست از فضای مجازی دلیل اصلی وقوع جرم در این فضاست.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در زمینه آلودگی به بد افزارها در کشور گفت: پلیس فتای استان مورد خاصی در این زمینه سراغ ندارد. سرهنگ محمودی از دستگاه های عابر بانک به عنوان یکی دیگر ازبسترهای وقوع جرایم سایبری یاد کرد و ادامه داد:مردم باید به هنگام استفاده از این دستگاه‌ها هوشیار باشند و به هنگام پرداخت پول با دستگاه‌های خود پرداز در فروشگاه‌ها و اماکن عمومی، رمز کارت بانکی خود را در اختیار هیچکس قرار ندهند.

رئیس پلیس فتای استان آذربایجان شرقی ارسال پیامک‌هایی با مضمون اینکه شما در قرعه‌کشی برنده شده‌اید را از دیگر زمینه‌های وقوع جرایم سایبری اعلام کرد و از شهروندان خواست از پاسخ دادن به اینگونه پیامک‌ها خوداری کنند.

ایشان در خصوص تخلفات احتمالی انتخاباتی در فضای مجازی اظهار داشت: مسأله انتخابات در تقویم کاری ما جایگاه مهمی دارد و ما اینگونه مسائل را رصد و پایش می کنیم.

رییس پلیس فتای آذربایجان‌شرقی اضافه کرد : وی با اشاره به نقش ویژه رسانه‌ها در ارتقای سطح آگاهی های مردم از آسیب های فضای مجازی از خبر نگاران خواست که پلیس فتا را در تحقق این امر یاری دهند.

وی در خصوص کیفیت همکاری پلیس فتای استان با نهادهای فرهنگی وآموزشی افزود: همکاری خوبی با دبیرستان‌ها، دانشگاهیان، ونهادهای دولتی داریم و با بسیج و مساجد ارتباط مناسبی داریم واین نهادها استقبال خوبی از آموزش‌های پلیس فتا داشته‌اند. ایشان در ادامه افزودند: بیشترین موارد جرایم سایبری استان در تبریز رخ می‌دهد.

سرهنگ محمودی در انتها از اجرای طرح همیاران پلیس سایبری و راه اندازی اتاق فکر سایبری به عنوان برخی از برنامه‌های آتی پلیس فتای استان نام برد و گفت: رویکرد ما در حوزه فعالیت‌های سایبری، اجتماع محور است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: