جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۰
عجب شیر ما - آخرین مهلت شرکت در مزایده خرید ماشین سازی تبریز در سازمان خصوصی سازی بود که شرکت کننده ای برای خرید این شرکت مراجعه نکرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم،  بر اساس اعلام سازمان خصوصی سازی، دیروز آخرین مهلت شرکت در مزایده خرید ماشین سازی تبریز در سازمان خصوصی سازی بود که شرکت کننده ای برای خرید این شرکت مراجعه نکرد.

بر اساس این گزارش، سیدرضا نوروززاده، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز اخیرا در نامه‌ای خطاب به نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت نوشت.

در این نامه آمده است: همانطور که مستحضرید کارگاههای کوچک در اقصی نقاط کشور در حال حاضر به علت مشکلات عدیده نقدینگی قادر به تامین ماشین آلات مورد نیاز خطوط تولیدی خود (بخصوص محصولات تولیدی شرکت ماشین سازی تبریز) نمی باشند و این مشکل در نهایت منجر به تعطیلی کارگاهها و یا مجبور شدن آنها به استفاده از ماشین آلات مستعمل خارجی گردیده است.

نوروززاده ادامه داد: این مهم علاوه بر توقف چرخه تولید بنگاه های اقتصادی منجر به رکود بازار محصولات شرکت فوق الذکر گردیده است.

رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با تاکید بر اینکه در راستای حمایت از صنایع کشور و رونق بخشیدن به فعالیت بخش عمده ای از واحدهای صنعتی، پیشنهاد می شود طرحی جهت خروج از رکود فعلی  و با حمایت دولت محترم مبنی بر تامین تسهیلات خرید ماشین افزار از طریق بانکها مورد تصویب قرار گیرد، تصریح کرد: با معرفی این سازمان امکان استفاده صنعتگران از تسهیلات ویژه همانند تسهیلات اعطایی به خریداران خودرو مهیا گردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نیاز کشور برای استفاده از محصولات مهم و استراتژیک ماشین سازی تبریز تاکید کرده و آورده است: پیشنهاد این سازمان برای سقف تسهیلات با لحاظ حداقل ماشین آلات مورد نیاز برای تجهیز یک کارگاه کوچک (فرز - تراش - CNC و...) مبلغ پنج میلیارد ریال می باشد.

برچسب ها: ماشین سازی ، تبریز
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: