جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی، اعتماد را بزرگترین سرمایه جمهوری اسلامی دانست و گفت: مشارکت در انتخابات یکی از مولفه های اعتماد اجتماعی است.
مشارکت در انتخابات از مولفه های اعتماد اجتماعی استبه گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رضا استاد رحیمی در نشست با کارشناسان فرمانداری های استان در خصوص انتخابات با تاکید بر برگزاری انتخاباتی سالم و بدون شائبه اظهار کرد: در موعد انتخابات نباید هیچ مساله ای که مورد چالش شورای نگهبان و هیات های نظارت واقع شود، روی دهد.
وی افزود: بر اساس اصول مردم سالاری جمهوری اسلامی، حاکمیت بر اساس جمهوریت و اسلامیت شکل گرفته و جمهوریت نیز بدنبال مشارکت مردم و توسل به انتخابات است.
استاد رحیمی تنها راه جلوگیری از استبداد را انتخابات و رای مردم دانست و گفت: جمهوری اسلامی در سایه آرای مردمی بعد از 37 سال با داشتن نظم و امنیت اجتماعی در منطقه بی بدیل است.
وی اعتماد، همبستگی و تعهد سیاسی و اجتماعی را باعث افزایش مشارکت اجتماعی مردم در انتخابات دانست و افزود: مشارکت سیاسی اگر افزایش یابد، افرادی با صبغه عقلانیت به مجلس راه می یابند و مجلس برآمده از خرد جمعی و روح عمومی جامعه می شود.
استاد رحیمی با تاکید بر اینکه نباید هیچ گونه شائبه ای در بین مردم رواج یابد، اظهار کرد: تمامی تحرکات سیاسی و اجتماعی کاندیداها باید احصا و در دسترس مجریان انتخابات قرار گیرد.
ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از 28 آذر ماه تا چهارم دی ماه به مدت یک هفته انجام می شود.
همچنین ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر ماه سال جاری آغاز و دوم دی ماه پایان می یابد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: