جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
رئیس انجمن قطعه سازان آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو آذربایجان شرقی از ایجاد قطب تولید خودروی تجاری در این استان خبر داد.
 به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، رضا پاشایی ابراز داشت: جلسه کمیته کارشناسی و همفکری صنعت و معدن استان با محوریت تولید خودروهای تجاری و سنگین با حضور کارشناسان و مدیران حوزه صنعت و مدیران واحدهای صنعتی قطعه سازی و خودروسازی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

وی افزود: جلسه‌ای با حضور نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در سازمان صنعت و معدن برگزار شد که پیرامون تولید و مونتاژ خودروهای تجاری سبک و سنگین در این استان بحث شد، در این جلسه با تاکید بر ایجاد تشکل بزرگ صنعتی در استان ایجاد یک برند بومی مطرح شد، کمیته صنعت، معدن و تجارت استان از ماه‌ها پیش آغاز به کار کرده که یکی از محورهای اصلی مطالعات، ایجاد قطب تولید خودروی تجاری در استان است.

رئیس انجمن صنایع نیرومحرکه و قطعات خودرو کشور همچنین تاکید کرد: آذربایجان شرقی قطب صنعتی کشور است و به ویژه در صنعت و خودروسازی حرفی برای گفتن دارد.

وی با اشاره به فعالیت شرکت‌های صنعتی مرتبط با خودرو سازی در استان خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل صنعتی استان، ما می‌توانیم تولید خودروهای سنگین و تجاری را راه اندازی کنیم در این مسیر نیز چند شرکت اعلام آمادگی کرده‌اند.

پاشایی در پایان عنوان کرد: توافقنامه‌ای با شرکت سایپا و استانداری آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته داشتیم که مقرر شده کار مطالعاتی خودروسازی در استان آذربایجان شرقی آغاز شود تا شاهد تولید خودروی تجاری در آذربایجان شرقی باشیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: