شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۵۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
در نشست مدیران 20 شرکت ایتالیایی با اعضای اتاق بازرگانی تبریز اعلام شد/
عجب شیر ما - رئیس کل صنایع ، معادن و تجارت ایتالیا گفت: شرکت های ایتالیایی به دنبال سرمایه گذاری هایی هستند که در ایران تداوم و استمرار داشته باشند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، آندره گابریل روز یکشنبه در نشست هیات ایتالیایی با اتاق بازرگانی و بازرگانان آذربایجان شرقی،اظهار کرد: ایجاد شرکت های ایتالیایی -ایرانی از اهداف حضور شرکت های ایتالیایی از جمله در حوزه های انرژی،نفت،صنایع و خودرو در تبریز است .
گوالتیرو مالو مدیر بخش صنایع دولتی ایتالیا و نایب رئیس شرکت 'اسنپرزه' این کشور نیز در این نشست با اعلام آمادگی شرکت های ایتالیایی برای همکاری در بخش های صنعت و ایجاد نمایندگی در تبریز خواستار برقراری روابط خوب با ایران به خصوص با شرکت های تبریزی شد.
رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست گفت : تبریز یکی از قطب های صنعتی و بازرگانی ایران است و اتاق بازرگانی این شهر 103 سال قدمت دارد .
صمد حسن زاده اظهار کرد : سابقه تجارت در کهن شهر تبریز به بیش از 700 سال قبل برمی گردد که واقع شدن این شهر در مجاورت جاده ابریشم یکی از محورهای تجارت آن زمان بوده است .
وی افزود: آذربایجان شرقی اکنون در زمینه های تجاری و بازرگانی و نیز صنایع غذایی، قطعه سازی، پتروشیمی، ماشین سازی، تراکتورسازی و سرامیک ظرفیت های مناسبی وجود دارد.
حسن زاده گفت: بعد از موفقیت در دیپلماسی و سیاست خارجی و اثبات اینکه ایران همواره به دنبال صلح و دوستی و ارتقای سطح همکاری ها با کشورهای خارجی است ارتباطات خوبی آغاز شده که امیدواریم روز به روز این روابط افزایش یابد .
وی اظهار داشت: احترام خاصی به ایتالیا قائل هستیم و خاطره خوبی از همکاری ها داریم؛ حدود 100 واحد سرامیک در ایران فعالیت می کنند که فناوری آنها ایتالیایی است و در صنایع نساجی و چرم روابط خوبی با ایتالیا وجود داشته است .
حسن زاده گفت : دولت و ملت ایران علاقمند همکاری با کشورهای صنعتی و صادق می باشند .
نشست مشترک 20 شرکت ایتالیایی در زمینه های نفت،پتروشیمی،خودرو،مواد شیمیایی،با اتاق بازرگانی،تجار و اداره کل صنعت،معدن و تجارت آذربایجان شرقی در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
آذربایجان شرقی از جمله ظرفیت های بالقوه مهم ایران برای جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه روابط صنعتی با جهان پیامون محسوب می شود.
بنا بر آمار منتشر شده تاکنون بیش از 5 میلیارد دلار در آذربایجان شرقی سرمایه خارجی جذب شده است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: