پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی درباره پروژه انتقال آب ارس ‌گفت: این پروژه نه تنها برای تأمین آب این منطقه امکان پذیر بوده، بلکه از نظر پدافندی نیز مهم است و اگر خط اعتباری آن گشایش یابد مشکلی در اجرای آن نداریم.
اجرای پروژه انتقال آب ارس امکان پذیر استبه گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، محمدرضا پورمحمدی در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان مرند و رسیدگی به مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی این شهرستان،اظهار داشت: مرند جایگاه ویژه‌ای دارد و دغدغه تمام مسئولان استان توسعه این شهرستان و حل مشکلات آن است.

وی افزود: گزارش‌ها و موضوعات مطرح شده در این جلسه نشان داد که کار و تلاش در بخش‌های دولتی و خصوصی شهرستان انجام می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: البته امروز با شرایط دشواری مواجه هستیم؛ بنابراین همه نقدها را با جان و دل می‌شنویم و در حد مقدورات و امکانات استانی برای حل مشکلات تلاش می‌کنیم.

پور‌محمدی  با بیان اینکه با وجود محدودیت‌ها، سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌شود، افزود: جذب سرمایه‌گذاری نیازمند فراهم بودن بستر فرهنگی است و زمینه شکوفایی استعدادها و قابلیت‌ها باید فراهم شود تا مهاجرت معکوس اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه همه مدیران استان پای کار هستند، افزود: از طرف مدیران استان تضمین می‌دهم که نارسایی‌های شهرستان مرند را در حد امکانات استانی رفع کنیم و هر جا که نیاز به پیگیری در سطح ملی باشد این کار را انجام خواهیم داد.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص پروژه انتقال آب ارس نیز گفت: این پروژه نه تنها برای تأمین آب این منطقه بلکه از نظر پدافندی نیز مهم است و اگر خط اعتباری آن گشایش یابد مشکلی در اجرای آن نداریم.

فرماندار مرند هم در این نشست رسیدگی به وضعیت جاده‌ها و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی این شهرستان را خواستار شد و گفت: شهرستان مرند در مسیر ترانزیت قرار دارد و باید توجه ویژه‌ای به محورهای مواصلاتی آن شود.

داود گرشاسبی همچنین کمبود اعتبارات حوزه آب، کمبود تخت‌های بیمارستانی و تأخیر در بهره‌برداری از ورزشگاه مرند را از جمله مشکلات این شهرستان عنوان کرد و گفت: شهرک‌های صنعتی این شهرستان نیز با مشکلاتی نظیر تصفیه‌خانه فاضلاب، صدور سند و منابع طبیعی مواجه هستند که حل و فصل آنها نیازمند اهتمام جدی دستگاه‌های استانی است.

وی همچنین گزارشی از اقدامات انجام یافته برای حل مشکلات شهرستان نظیر پروژه جواهر، مشکل آب شهرک صنعتی شماره 2، پل دولت‌آباد و کاروانسرای هولاکو ارائه کرد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس نیز خواستار تسریع در افتتاح ورزشگاه مرند، اختصاص اعتبار بیمارستان مرند، حل مشکل معارض در شهرک صنعتی، سامان‌دهی وضعیت جاده‌های شهرستان و تعیین تکلیف تغییرات مصوب در تقسیمات سیاسی این شهرستان شد.

محمد حسن‌نژاد همچنین بر آسیب‌شناسی موضوع مهاجرت از استان آذربایجان شرقی تاکید کرد و گفت: در روستاهایی که مهاجرت معکوس اتفاق افتاده، باید زمینه فعالیت آسان‌تر شود.

امام جمعه مرند نیز در این نشست از مدیران کل آذربایجان شرقی خواست تا برخی اختیارات را به مسئولان شهرستانی تفویض کنند.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده با بیان اینکه امین مردم بودن در نظام اسلامی توفیق بزرگی است، افزود: مدیرانی که توانایی خدمت به مردم را ندارند، باید میدان را خالی کنند تا افراد توانمند وارد میدان عمل شوند.

وی همچنین خواستار تسریع در احداث بیمارستان جدید مرند، تکمیل پروژه آب‌رسانی به مرند، احداث کتابخانه، توسعه منطقه آزاد ارس و ایجاد امکانات رفاهی در منطقه گردشگری پیام شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: