چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
فرماندار اسکو:
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان اسکو بابیان اینکه در سطح شهرستان مشکلات کارگری نداریم گفت: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری اشتغال شهرستان را رونق دهیم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، بابک رضی‌منش در مراسم گرامیداشت روز کارگر با گرامیداشت روز کارگر به کلیه تلاشگران عرصه تولید اظهار داشت: امروز بزرگترین ثروت هر کشور نیروی انسانی فعال و خلاق است و کشوری که منابع طبیعی سرشار دارد ثروتمند محسوب نمی‌شود.

وی افزود: کارگران تلاشگر نیز از جمله این سرمایه‌های ارزشمند انسانی هستند و بخش عمده تولید کشور بر دوش آنان بوده و کارگران نماد نوآوری، توسعه، ترقی و تعالی هستند و حمایت از آنها حمایت از تولید و کارآفرینی است و مردم نیز در حمایت از این قشر نقشی اساسی دارند و آن عبارت است از توجه به مصرف کالاهای ایرانی.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: مقام معظم رهبری هر ساله مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌های کشور را در قالب شعار سال مطرح می‌کنند و امسال نیز از سوی ایشان سال رونق تولید نامگذاری شده است. افزایش تولید و به دنبال آن حل مشکل بیکاری سه ضلع اصلی دارد که عبارتند از نیروی انسانی توانمند، کارآفرینان و دولت. تلاش خواهیم کرد با رفع موانع تولید و تسهیل آن یاری گر دو ضلع دیگر این فرآیند باشیم.

رضی‌منش در ادامه رونق تولید را زمینه ساز ایجاد اشتغال و حل معضل بیکاری دانست و گفت: در حال حاضر کشورهای دنیا به دو شکل اداره می‌شوند. نخست اقتصادهای تک محصولی و به ویژه متکی به نفت که در حال مصرف منابع طبیعی خود هستند و دوم اقتصادهای چند محصولی، مبتنی بر درآمدهای مالیاتی و ایجاد ارزش افزوده.

وی اقتصاد تک محصولی را محکوم به شکست دانست و ادامه داد: ما نیز باید از خام فروشی عبور کنیم و با ایجاد ارزش افزوده بر منابع خویش، تولید و اشتغال را در کشور رونق بخشیم. در این میان حرکت به سمت دانش بیان کردن محصولات بسیار راهگشا خواهد بود.

رضی‌منش به اقدامات در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: دولت از طریق افزایش صادرات غیر نفتی و افزایش کیفیت محصولات، در پی کسب بازارهای جهانی و ایجاد زمینه‌های افزایش درآمدها است. البته در این زمینه دولت نیازمند حمایت مردم است و بدون این حمایت دولت با مشکل مواجه خواهد شد.

فرماندار شهرستان اسکو همچنین با تاکید بر ضرورت تقویت روحیه کارآفرینی در نوجوان و جوانان کشور گفت: بی اعتنایی به کار و تلاش بزرگترین آفت اقتصاد و تولید هر کشور است. جوانان ما باید با تقویت روحیه کار و تلاش به ایفای نقش در رونق تولید بپردازند و نقش خود را در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنند.

رضی‌منش به سایر جنبه‌های رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: هیچ عاملی به اندازه تولید نمی‌تواند زمینه‌های عقلانیت سیاسی و اجتماعی کشور را تقویت کند و تولید عامل اصلی اعتماد به نفس جمعی یک ملت است و می‌تواند زمینه‌های نظم فکری و نظم رفتاری را ایجاد کنند.

وی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه اقتصاد یادآور شد: راه حل غلبه بر مشکلات رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است و تنها در این صورت است که فشارهای دشمنان و تحریم‌ها بی اثر و بی ثمر خواهند شد.

فرماندار شهرستان اسکو در پایان با بیان اینکه در سطح شهرستان مشکلات کارگری نداریم، اظهار داشت: در تلاش هستیم تا با استفاده از ظرفیت‌های شهرستان به ویژه در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری اشتغال شهرستان را نسبت به گذشته رونق دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: