پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
فرماندار اهر:
عجب شیر ما - فرماندار اهر گفت: شهرداری اهر به حدود ۸۰ درصد جمعیت شهرستان اهر خدمات‌رسانی می‌کند و اگر از مجموعه شهرداری اهر حمایتی نشود بدین معناست که شهر ۱۰۰ هزار نفری را به حال خود رها کرده‌ایم.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، در روز جهانی کار و کارگر؛ امسال همانند سال‌های گذشته کارگران نمونه شاغل در دستگاه‌های دولتی، واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مورد تجلیل قرار گرفتند و شهرداری اهر در مراسمی جداگانه از کارگران تجلیل کرد.

روز جهانی کار و کارگر امسال برای کارگران شهرداری اهر تفاوتی دیگر با گذشته داشت و آن هم این بود که امروز تعطیل بودند.

آئین تجلیل از کارگران شهرداری اهر بدون حضور اعضای شورای اسلامی شهر در سینما قدس برگزار شد و تنها کسی که از شورا حضور داشت اصغر فتح‌زاده بود، این در حالی است که برخی از کارگران معتقد بودند اعضای شورا به دلیل اختلاف‌نظر با شهردار به این مراسم نیامده‌اند و برخی هم معتقد بودند شاید چون کارگران در مراسم روز شورا حضور داشتند و مایه شرمساری‌شان شده بودند حضور نیافته‌اند.

به هر حال حضور اعضای شورای اسلامی شهر اهر در آئین تجلیل از کارگران شهرداری اهر واجب بود، هر چند بهانه‌هایی از قبیل این‌که "مشغله کاری داشتیم"، " در اهر نبودیم"، "از اعضای خانواده مریض احوال بودند"، "از ما دعوت نشده بود" و امثالهم وجود دارد، ولی پیگیری‌ها از برگزار کنندگان این مراسم نشان می‌دهد که از اعضای شورای شهر دعوت کرده بودند و تنها اصغر فتح‌زاده از شورای ۷ نفره شهر حضور یافته بود.

زاهد محمودی در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری اهر که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سینما قدس اهر برگزار شد، با اشاره به خدمات‌رسانی شهرداری به بیش از یک‌صد هزار نفر شهروند اهری و جلب رضایت‌مندی آن‌ها کاری بس دشوار است اظهار داشت: کارکنان و پاکبانان شهرداری اهر هر روز مشغول خدمت به مردم هستند ولی آن‌طور که باید و شاید مورد تقدیر قرار نمی‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر افزود: ابتدا پیشنهاد من این بود که مراسم تجلیل از کارکنان خدوم و زحمت‌کش شهرداری اهر در ایام تعطیلات نوروزی که همه در مسافرت نوروزی بودند برگزار شود در حالی که اغلب مردم در تعطیلات به مسافرت رفته بودند ولی کارکنان شهرداری، خدمات شهری، آتش‌نشانی و … به مسافران و شهروندان خدمات‌رسانی می‌کردند که به این کارکنان می‌توان نوروزبانان بی نوروز گفت.

وی بابیان اینکه کارکنان شهرداری اهر بدون چشم داشتی همواره خدمت به شهروندان را در اولویت کاری و زندگی خود قرار داده‌اند، تصریح کرد: هر مسافری که وارد شهر اهر می‌شود ابتدا این شهر را با سایر شهرها مقایسه می‌کند و می‌بیند کم و کاستی‌هایی دارد و این را از چشم شهرداری دیده و خدمات داده شده را قانع‌کننده نمی‌داند ولی در مجموع اقدامات عمرانی و خدماتی شهرداری اهر در سال گذشته بی‌نظیر بود.

محمودی گفت: در روز عادی بیش از ۱۰۰ تن زباله از سطح شهر اهر جمع‌آوری می‌شود و در ایام تعطیل یا در آستانه سال جدید زباله تولید شده در اهر به دو برابر این رقم افزایش می‌یابد در نظر بگیریم اگر زباله یک روز جمع‌آوری نشود چه اتفاقی می‌افتد؟ این تنها یک نمونه از خدمات کارکنان و پاکبانان شهرداری اهر است.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه بر لزوم مشارکت شهروندان در امور شهری تاکید کرد و افزود: همگی باید نسبت به پاکیزگی و تمیزی شهر اهر حساسیت داشته باشیم و مردم را تشویق کنیم تا در امور شهری مشارکت داشته باشند.

وی اضافه کرد: بعضاً گفته می‌شود چرا مسئولان شهرداری اهر حمایت می‌کنند؟ منظور از حمایت از شهرداری به منزله حمایت از شهر و شهروندان است و شهرداری اهر به حدود ۸۰ درصد جمعیت شهرستان اهر خدمات‌رسانی می‌کند و اگر از مجموعه شهرداری اهر حمایتی نشود بدین معناست که شهر ۱۰۰ هزار نفری را به حال خود رها کرده‌ایم.

محمودی با تاکید بر اینکه شهرداری اهر در مقایسه با سایر شهرداری‌های استان، تنها شهرداری بود که در آستانه سال جدید حقوق نسبی کارکنان خود را توانست پرداخت کند، ابراز داشت: شهرداری اهر در حد و توان مالی که دارد پروژه عمرانی و خدماتی اجرا کرد و امید می‌رود همگان بتوانیم شهرداری را در خدمات‌رسانی به شهروندان با اجرا طرح‌ها و پروژه‌ها حمایت کنیم.

پرداخت حقوق کارکنان شهرداری اهر به‌روزرسانی شده است

کمال امید نیز در مراسم تجلیل از کارگران شهرداری اهر که به مناسبت روز جهانی کار و کارگر در سینما قدس اهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز شهرداری را برای کارگران به مناسبت روز جهانی کار و کارگر تعطیل کردیم و انتظار داشتیم تا کارگران زحمت‌کش از این مراسم استقبال کنند این در حالی است که تاکنون شهرداری اهر در روز کارگر تعطیل نشده بود.

وی افزود: بر خود واجب می‌دانم تا از خانواده‌های پرسنل شهرداری اهر قدردانی کنم از این بابت که مردان خانه را تحمل کنند، مردانی که با سختی کار روبرو هستند.

شهردار اهر بابیان اینکه تا به امروز تمامی تلاش‌مان بر این بود تا در پرداخت حقوق و مزایای کارکنان شهرداری اهر تأخیری صورت نگیرد، گفت: تاکنون در پرداخت حقوق‌ها با مشکلی مواجه نشدیم و امیدواریم از این پس نیز مشکلی ناشته باشیم.

امید گفت: از اعضای شورای اسلامی شهر، کارکنان ستادی و پاکبانان شهرداری اهر به لحاظ همکاری‌های مستمر و حمایت‌هایشان قدردانی می‌کنم و همچنین تعاونی رفاه کارکنان شهرداری اهر قصد دارد تا برای پرسنلی که مسکن ندارند مسکن احداث کند امید می‌رود همکاران در این زمینه اگر علاقه‌ای دارند همکاری کنند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: