جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۳۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی :
عجب شیر ما - مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به جمعیت ۴ میلیونی استان گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعال استان و با حذف بیکاران، این جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر می‌شود که ۴ میلیون نفر کل جمعیت استان را اداره می‌کنند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس میراحد حسینی در مراسم گرامیداشت هفته کارگر و تجلیل از کارگران، ورزشکاران و واحدهای نمونه استان اظهار کرد: بار دیگر در این هفته با نظام جمهوری اسلامی ایران عهد می‌بندیم تا از دستاورد انقلاب اسلامی دفاع کرده و برای پیشرفت این کشور تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه کارآفرینانی مانند آقای ژائله در دهه ۷۰ در حدود ۴۰ کارگر داشت که الان ۱۵ هزار کارگر از این بخش ارتزاق می‌کنند، گفت: کارخانجات دیگری مانند تراکتورسازی دچار تحول عظیمی شده و کارهای بزرگی در آنجا انجام گرفته است به طوریکه در حال حاضر ۶ هزار نفر در آنجا مشغول به کار هستند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: همه کارآفرینان بر این امر معتقدند که هر چه داریم از نیروی کار و کارگران است و این کارخانجات متعلق به همه مجموعه کارخانه است.

وی ادامه داد: کلید موفقیت واحدهای تولیدی، مبارزه با تهدیدها، تحریم‌ها، رونق تولید با نیروی کار است و صیانت از نیروی کار وظیفه تک تک مدیران، مسوولان و کارفرمایان است و ما به وجود همه نیروی کار افتخار می‌کنیم.

حسینی با اشاره به جمعیت ۴ میلیونی آذربایجان‌شرقی گفت: یک میلیون و ۳۵۰ هزار نفر جمعیت فعال استان است و با حذف بیکاران این جمعیت یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر می‌شود که ۴ میلیون نفر کل جمعیت استان را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: باید تلاش شود تا ۵۰ درصد جمعیت فعال شود که البته در این خصوص طرح اشتغال روستایی و فراگیر تدوین شده که ۴۵ هزار فرصت شغلی از تبع این طرح‌ها شغل ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی بیان کرد: باید در سال ۷۰ هزار شغل ایجاد شود تا نرخ بیکاری ۱۰/۹ درصد به زیر ۱۰ درصد برسد، چراکه استان هیچ‌گاه این میزان نرخ بیکاری را به خود ندیده بود.

وی ابراز کرد: ۳۶ شهرک صنعتی، ۱۷ واحد صنعتی و یک شهرک صنعتی سرمایه‌گذاری خارجی داریم که فرصتی بی‌بدیل هستند.

حسینی با اشاره به استفاده از ظرفیت ارس برای رونق کشاورزی گفت: ۲۷۰ معدن در استان فرصتی است و می‌توان نزدیک به ۶۰۰ معدن در استان ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در استان ۱۴۰ هزار نفر بیکار داریم که اگر فعال در جامعه نباشند، به خود جامعه خسارت وارد می‌شود.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه برای ۱۳ هزار نفر مقرری بیکاری پرداخت می‌شود، گفت: جای تاسف است که این میزان مقرری بیکاری پرداخت می‌شود، چرا که ما سرمایه، منابع و ظرفیت‌های مختلفی داریم که جامعه را پویا و کوشا  می‌کند. 

وی با بیان اینکه ۵ هزار تعاون تحت پوشش اداره‌کل است، تصریح کرد: وزراتخانه با این منابع در خدمت شماست و کوچکترین دریغ از بابت خدمات‌رسانی به تولیدکنندگان نخواهد داشت و همه برای شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب همراهی و همکاری خواهیم کرد.

حسینی، به ۵۸۰ تشکل ایجاد شده در کشور اشاره کرد و گفت: کارگران ما اهل اعتراض خیابانی نیستند بلکه با ایجاد تشکل‌های کارگری در چارچوب قانون و مقررات بحث می‌کنند و مشکلات خودشان را پیگیر هستند.

وی با تاکید بر اینکه اگر در کشور تورم ایجاد می‌شود، باید مزد نیز افزایش یابد، اضافه کرد: وقتی شرایط خاصی ایجاد می‌شود، مدیران به فکر کارگران هستند و امیدواریم با تعامل بیشتر به یک جمع‌بندی خوبی که به نفع کارگران و مدیران واحدهای تولیدی است، برسیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: