جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۳۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
رئیس دانشگاه تبریز:‏
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز، دانشجویان این دانشگاه را از سردمداران فرهنگی و علمی کشور دانست.‏
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، سیدرضا مجیدی در همایش بین المللی فقه گردشگری اظهار داشت: حدود ۷۰۰ سال قبل در تبریز دانشگاهی بین المللی به نام ربع رشیدی فعالیت می‌کرد که به سه زبان زنده دنیا در آن تدریس و صحبت می‌شد، این دانشگاه در زمینه‌های پزشکی، صنعت، سیاست و ادیان دانشکده‌هایی داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه قدیمی ایران است که در دهه ۲۰ دو دانشکده ادبیات و پزشکی در آن تأسیس شده و قبل از انقلاب دانشمندانی تقدیم کشور کرده اما اصل فعالیت آن مربوط به بعد از انقلاب می‌شود که در دهه ۶۰ جزو اولین دانشگاه‌هایی بود که بحث تحصیلات تکمیلی در آن اغاز شده و دانشگاه وارد دانشگاه‌های نسل دوم شد.

مجیدی دانشگاه تبریز را جزو دانشگاه‌های برتر کشور دانسته و گفت: این دانشگاه افتخار دارد که ۱۲ نفر از دانشمندان یک درصد جهان را به خود اختصاص داده است و در برخی رشته‌های علمی، دانشگاه تبریز جزو ۱۵۰ دانشگاه برتر جهان است.

رئیس دانشگاه تبریز ادامه داد: در ارتباط با مسائل فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه بیشترین هزینه را در این راستا کرده و یکی از نقش آفرینان اصلی در طراحی اتفاقات روز ۲۹ بهمن که یکی از منشأ های اصلی انقلاب بوده است، دانشجویان این دانشگاه بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس این دانشگاه در خط اول انقلاب بوده است، گفت: این دانشگاه توانسته سرداران بزرگی همچون شهید مهدی باکری‌ها تقدیم انقلاب کند و از سویی فارغ التحصیلان این دانشگاه در هشت سال دفاع مقدس بزرگترین نقش را داشته‌اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: